مک‌کال: طالبان در کنار افغانستانی ها وحشت را بر خانواده‌های امریکایی نیز تحمیل کرده‌اند

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 177298

و ارشد مجلس نماینده‌گان امریکا، طالبان رایان کوربت را از ۶۰۷ روز به این‌سو به دور از نور خورشید در یک سلول نگه‌داری می‌کنند.

مک‌کال تصریح کرده که با گذشت نزدیک به دو سال از بازداشت کوربت، امیدهای او برای بازگشت به ایالات متحده در حال کم‌رنگ شدن است.

وی خاطرنشان کرده است: «اوایل امروز من این فرصت را داشتم که با آنا کوربت، همسر رایان، سه فرزند نوجوان‌شان و والدینش ملاقات کنم. اکنون بیش از هر زمان دیگری از جان رایان می‌ترسند.»

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا همچنان از ارایه قطع‌نامه‌ای در همکاری با رهبر دموکرات‌های این مجلس که در آن خواستار آزادی فوری کوربت شده‌اند، خبر داده است.

به گفته مک‌کال، در حالی که شهروندان امریکایی در بند طالبان به‌سر می‌برد، دولت بایدن پیام متفاوتی را برای این گروه ارسال می‌کند و از زمان بازداشت رایان حدود یک میلیارد دالر کمک به کشوری ارسال کرده که در کنترل «یک رژیم تئوکراتیک قرون وسطایی» است.

گفتنی است که رایان کوربت در ۱۰ آگست ۲۰۲۲ از سوی طالبان در افغانستان بازداشت شده بود.

طالبان بدون ارایه جزییات، بازداشت وی و چند شهروند خارجی دیگر را تایید کرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این هم برخی از فعالان مدنی، نماینده‌گان کانگرس ایالات متحده و حتی مقام‌های این کشور خواستار آزادی فوری این شهروند امریکایی از زندان طالبان شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟