مک‌کال: سفارت‌های ما زیر تهدید داعش هستند

  • انتشار: ۶ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 176089

مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا در تازه‌ترین گفت‌وگویش با یک شبکه تلویزیونی نسبت به تهدیدهای داعش برای امریکا و اروپا ابراز نگرانی کرده است.

مک‌کال روز یک‌شنبه، ۵ حمل در یک گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز گفته است که خروج از افغانستان «یک اشتباه بزرگ» بود و امریکا را با خطر مواجه کرده است.

وی تصریح کرده است: «از این رو طوری‌که ما افغانستان را ترک کردیم، بدون ارزیابی توانایی‌های داعش و بدون توانایی نظارت اطلاعاتی، یک اشتباه جدی بود و ما را با خطر مواجه کرده است.»

به گفته او، تنها شش روز پس از آن که جنرال مایکل اریک کوریلا، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) گفت که طی شش ماه آینده داعش قادر به حملات برون مرزی خواهد بود، شاخه خراسان این گروه به کروکاس در حومه مسکو حمله کرد.

این مقام امریکایی خاطرنشان کرده است: «من فکر می‌کنم اروپا از این بابت نگران است و به نظرم تاریخ به طرف تکرار شدن می‌رود.»

مک‌کال افزوده که واشنگتن روند تخلیه شهروندانش را از کشورهای با تهدید بالای حمله داعش آغاز کرده است.

این در حالی است که طالبان پیش از این همواره از عدم حضور داعش در افغانستان صحبت کرده‌اند.

جنرال فرانک کنت مکنزی، رییس پیشین سنتکام هفته گذشته در جلسه استماعیه کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا از حکومت بایدن خواست تا جلو توانمند شدن داعش و القاعده در افغانستان را بگیرد.

شاخه خراسان داعش جمعه‌شب، ۲۲ مارچ بر تالار کنسرت در کروکاس سیتی واقع در نزدیکی مسکو حمله کرد و دست‌کم ۱۴۳ تن را کشت و حدود ۱۵۰ تن دیگر را زخمی کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟