مک‌کال: خوشحالم که ۱۲ هزار نفر دیگر از متحدان ما در افغانستان می‌توانند «اس‌آی‌وی» دریافت کنند

  • انتشار: ۴ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 175958

مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید از این که ۱۲ هزار نفر دیگر از همکاران نیروهای آن کشور در افغانستان می‌توانند ویزای ویژه مهاجرت «اس‌آی‌وی» دریافت کنند، خوشحال است.

کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بامداد امروز (شنبه، ۴ حمل) با نشر پستی در ایکس به نقل از آقای مک‌کال نوشته است که کنگره آن کشور حمایت خود را از رساندن این افراد به امنیت، حفظ می‌کند.

رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که اداره‌ی بایدن پس از خروج آشفته از افغانستان، متحدان این کشور را رها کرد و آنان را در معرض انتقام جویی طالبان قرار دارد.

او تأکید کرده است که حکومت امریکا باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از کسانی‌که شجاعانه در کنار ایالات متحده بوده‌اند، انجام دهد.

حکومت امریکا و اعضای جمهوری‌خواه کنگره آن کشور به تازگی توافق کرده‌اند که ۱۲ هزار ویزای ویژه مهاجرت دیگر نیز برای شهروندان افغانستان صادر کنند.

کنگره امریکا سقف صدور ویزای ویژه مهاجرت به آن کشور برای شهروندان افغانستان را ۳۸ هزار و ۵۰۰ ویزا تعیین کرده بود که انتظار می‌رود تا ماه آگست سال جاری میلادی به اتمام برسد.

حکومت امریکا خواستار ۲۰ هزار ویزای ویژه دیگر برای شهروندان افغانستان شده بود، اما این درخواست با وجود تأیید در مجلس سنا، با مخالفت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آن کشور مواجه شد و از تصویب بازماند‌.

با وجودی‌ که اکنون روی صدور ۱۲ هزار ویزای دیگر نیز توافق شده است، اما گفته می‌شود که هزاران نفر دیگر از همکاران نیروهای امریکا در افغانستان، همچنان بی‌سرنوشت باقی خواهد ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟