مهاجر ایرانی/ مهاجر پاکستانی

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 159231

طرح تکریم مهاجرین (اخراج مهاجرین) به طور همزمان در ایران و پاکستان در حال اجراست.

به گفته مقام های انتظامی ایران، در یک هفته گذشته قریب به بیست هزار مهاجر افغانستانی از ایران اخراج شده اند.

اینکه چرا دو کشور ایران و پاکستان، طرح تکریم مهاجرین را به صورت همزمان اجرا می‌کنند، مسأله مهمی است، اما مهمتر از آن اینست که چرا هم خود طالبان و هم تمام کسانی که در پروژه بازگرداندن اقتدار پشتون ها، دارای نقش بوده اند، صرفا در مورد مهاجرین اخراج شده از پاکستان، واویلا و سروصدا داده اند و نسبت به مهاجرین اخراج شده از ایران، کاملا در سکوت هستند؟؟

این قصه، حتی قفل از زبان همیشه بسته ملا حسن اخند هم باز کرد و علاوه بر ملایعقوب و سراج الدبن حقانی، رییس الوزرای اداره طالبان هم زبان به انتقاد از پاکستان و دادن قول ارایه خدمات مناسب به مهاجرین برگشت داده شده از پاکستان گشود.

اما هم صدایی افرادی چون کرزی، اشرف غنی و حنیف اتمر که هریک، بخشی از پازل واگذاری امکانات و قدرت به طالبان بودند با طالبان در این موضوع، ابهام موجود در این سوگیری‌ها را افزایش داده است.

آنچه که از کلیت این هماهنگی های تبلیغاتی فهمیده میشود، تفاوت ماهوی جدی در مسأله اخراج مهاجرین از پاکستان و ایران است.

به گمان من، آنچه که در پاکستان اتفاق می افتد، اخراج مهاجرین نیست، بلکه انتقال جمعیت است. جمعیتی که باید به آنها خدمات داده شود، اسکان داده شوند، صاحب زمین شوند، دارای شغل شوند و ……

حالا خودتان تأمل کنید که افرادی که از پاکستان به افغانستان می زدند چه ویژگی خاصی دارند که مهاجرین اخراج شده از ایران ندارند؟؟؟

سید احمد موسوی مبلغ

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟