مرکز خبرنگاران: ممنوعیت همکاری با رادیو و تلویزیون افغانستان اینترنشنال از سوی طالبان خلاف قانون رسانه‌ها است

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 180162

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته که اعلام ممنوع بودن کار و همکاری با رادیو و تلویزیون افغانستان اینترنشنال توسط طالبان خلاف قانون رسانه‌ها است.

مرکز خبرنگاران افغانستان روز پنج‌شنبه، ۲۰ ثور، با نشر اعلامیه‌ای این اقدام را خلاف روحیه آزادی بیان و مغایر قانون رسانه‌های کشور دانسته و از طالبان خواسته است تا حقوق رسانه‌های آزاد و مخاطبان آن‌ها را بر مبنای قانون رعایت کنند.

این نهاد اعلامیه کمیسیون رسیده‌گی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌ای طالبان را در این مورد ناشی از فشار و انگیزه‌های سیاسی عنوان کرده است.

در اعلامیه آمده است: «[طالبان] بربنیاد قانون رسانه‌ها به حقوق رسانه‌های آزاد و همچنان مخاطبان آن‌ها احترام بگذارند و آن را رعایت کنند و اجازه بدهند کمیسیون به شکایات و تخطی‌های احتمالی افغانستان اینترنشنال مطابق با قانون رسانه‌ها رسیده‌گی کند.»

روز گذشته کمیسیون تخلفات رسانه‌ای طالبان از تمام خبرنگاران و آگاهان در افغانستان خواست تا همکاری‌شان را با رادیو و تلویزیون افغانستان اینترنشنال قطع کنند.

در نشست این کمیسیون فیصله شد که شرکت در بحث‌ها و فراهم‌سازی زمینه نشر و پخش این رسانه در اماکن عامه ممنوع است.

رادیو و تلویزیون افغانستان اینترنشنال از سوی کمیسیون تخلفات رسانه‌ای طالبان به «دامن زدن تعصب، شخصیت‌کشی و تحریف خبرها» متهم شده است.

محدودیت بر رسانه‌ها از سوی طالبان مورد تازه‌ای نیست.

این در حالی است که طالبان پیش از این نیز فعالیت شبکه‌های تلویزیونی بریا و نور‌ را در کشور‌ تعطیل کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟