مدیر مبارزه با مواد مخدر طالبان در ولسوالی دشت‌قلعه تخار پس از ۱۳ روز زندان آزاد شد

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 179212

مولوی شکرالله قریشی، مدیر مبارزه با مواد‌ مخدر طالبان در دشت‌قلعه تخار که به اتهام فروش و قاچاق شراب از سوی نیروهای استخبارات این گروه بازداشت شده بود، پس از ۱۳ روز از زندان آزاد شد.

منابع از میان طالبان در فرماندهی امنیه این گروه در تخار تایید می‌کنند که مولوی شکرالله قریشی با ضمانت ضیاءالحق حامد، فرمانده امنیه‌ پیش ‌از چاشت روز دوشنبه، ۱۰ ثور، از زندان ریاست استخبارات این گروه آزاد شده است.

به گفته منابع، ریاست استخبارات طالبان در تخار مولوی شکرالله را با ضمانت رها کرده و گفته است که او از وظیفه‌اش برکنار شده و در مربوطات فرماندهی امنیه این گروه در شهر تالقان تعیین خواهد شد.

طبق اظهارات منابع، با آن‌که اتهام وارده به مولوی شکرالله قریشی قاچاق مواد مخدر و شراب است، اما مقام‌های محلی طالبان او را بدون سپردن پرونده‌اش به دادگاه آزاد کرده‌اند.

گفتنی است که قریشی به تاریخ ۲۹ حمل سال روان حین قاچاق ۱۳ بوتل شراب نوع «وتکای تاجیکی» در منطقه‌ پل کوکچه ولسوالی دشت‌قلعه بازداشت و به شهر تالقان انتقال داده شد.

نیروهای استخبارات طالبان در حالی بوتل‌های شراب را از موتر مولوی شکرالله پیدا کردند که او می‌خواست با سه تن از دوستانش برای سیاحت به ولسوالی فرخار برود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟