مجله امریکایی: عادی‌سازی روابط با طالبان خیانت فاحش به میلیون‌ها زن‌ و دختر افغانستانی است

  • انتشار: ۹ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 176486

مجله فارن افیرس در گزارشی نوشته که فاجعه حقوق بشری در افغانستان در حال رخ دادن و عادی‌سازی روابط با طالبان خیانت فاحش به میلیون‌ها زن‌ و دختر افغانستانی است.

این مجله امریکایی روز پنج‌شنبه، ۹ حمل با نشر گزارشی نوشته است که طالبان بیش از هر رژیم دیگری در جهان سیاست‌های افراطی را علیه زنان اعمال و رهبران این گروه بیش از ۹۰ فرمان برای محدود کردن حقوق زنان صادر کرده‌اند.

در گزارش آمده است که اگر چه طالبان با گروه داعش می‌جنگند، اما به ۲۰ گروه تروریستی دیگر اجازه می‌دهند تا آزادانه در خاک افغانستان فعالیت کنند.

این مجله افزوده است: «هرچند افغانستان تنها کشوری است که در آن تحصیل زنان ممنوع است، برخی از تحلیل‌گران از امریکا می‌خواهند تا روابط خود را با طالبان عادی‌سازی و سفارتش در کابل را بازگشایی کند.»

به نقل از فارن افیرس، این تحلیل‌گران استدلال دارند که با عادی‌سازی روابط با طالبان، واشنگتن می‌تواند در زمینه تعدیل سیاست‌های این گروه بهتر عمل کند.

با این حال، در گزارش نوشته شده است: «اما اتخاذ گام‌هایی برای عادی‌سازی روابط با طالبان قبل از این‌که رهبران آن‌ها آزار و شکنجه سیستماتیک زنان را متوقف کنند، خیانت فاحشی به میلیون‌ها زن و دختری است که امریکا در طول دو دهه به تغییر زنده‌گی‌شان کمک کرد.»

گفتنی است که طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، زنان و دختران را از حقوق ابتدایی‌شان، از جمله آموزش و کار محروم کرده‌اند.

روز گذشته کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای کابل گفت که محدودیت‌های طالبان بر زنان شاغل سالانه یک میلیارد دالر برای افغانستان هزینه دارد و این کشور توان پرداخت آن را نیز ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟