متا هم محتواهای مربوط به حماس را حذف می‌کند

  • انتشار: ۲۲ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 156521

متا اعلام کرده اقداماتی را برای حذف اطلاعات مرتبط با حماس در پلتفرم‌های خود انجام می‌دهد.

به نقل از رویترز، متا اعلام کرد اقداماتی از جمله حذف محتوای حمایت از حماس در پلتفرم‌های خود را انجام می دهد. این اقدام متا پس از فشار اتحادیه اروپا روی شبکه‌های اجتماعی با ادعای عدم انجام اقدام کافی جهت مقابله با اطلاعات نادرست انجام می‌شود.

متا ۳ روز پس از عملیات جنبش مقاومت حماس در سرزمین های اشغالی، گفت که بیش از ۷۹۵هزار محتوای عبری یا عربی را حذف یا به عنوان مزاحم علامت گذاری کرده است.

این شرکت همچنین گفته که محتوایی را که به وضوح اسیر های گرفته شده توسط حماس را شناسایی می کند، حذف خواهد کرد. محتوای حاوی تصاویر تار از قربانیان همچنان مجاز است.

کمیسیون اروپا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را برای حذف محتوای غیرقانونی و مضر جهت پیروی از قانون خدمات دیجیتال (DSA) تحت فشار قرار داده است، که نقض آن می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود.

پس از هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک شبکه رسانه اجتماعی ایکس نیز اعلام کرده بود حساب هایی که مرتبط با حماس هستند را حذف کرده است.

پیش از این آژانس فدرال ضد تبعیض آلمان اعلام کرد که حساب کاربری خود را در پلتفرم رسانه اجتماعی Xایکس(توییتر سابق) می بندد. این آژانس اعلام کرد به دلیل افزایش نژادپرستی اینکار را کرده و از سایر نهادها نیز می خواهد که از این روش پیروی کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟