زندگینامه لبران جیمز؛ بزرگترین بازیکن بسکتبال تمام دوران!

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 84237

لبران جیمز ( Lebron Reymone James )   بسکتبالیست معروف و سرشناس آمریکایی است که در تیم لس آنجلس لیکرز بازی می کند.

به دلیل افتخارات فراوانی که لبران جیمز در دوران ورزشی خود کسب کرده است از بازیکنان پر افتخار به شمار می رود و به او لقب های بزرگترین بازیکن تمام دوران و بازیکن برتر تاریخ داده شده است.

افتخارات لبران جیمز

لبران جیمز در طول زندگی ورزشی خود، چهار بار جایزه با ارزش ترین بازیکن NBA را به خود اختصاص داد، همچنین سه بار بهترین بازیکن فینال ان بی ای شد، دو مدال طلای المپیک را نیز از آن خود کرد و سه بار بهترین بازیکن مسابقات آل استار شد.

لبران جیمز
لبران جیمز

لبران در سال ۲۰۰۴ بهترین بازیکن سال اولی ( روکی ) شد و سه بار نیز قهرمانی ان بی ای را دریافت کرد. همچنین لبران صاحب رکوردهای زیادی نیز شده است.

او بهترین امتیاز آور تاریخ پلی آف ان بی ای بود و ۱۲ بار در تیم منتخب سال و ۵ بار هم در تیم منتخب برترین مدافعان قرار گرفته است.

زندگی نامه لبران جیمز

لبران جیمز در تاریخ ۳۰ دسامبر ۱۹۸۴ در آکرون اوهایو از یک مادر ۱۶ ساله متولد شد. پدر لبران یک فرد سابقه دار و بزهکار بود که در زندگی و موفقیت او نقشی نداشت و مادرش به تنهایی از او یک لبران جیمز ساخت.

دوران کودکی وی با سختی های زیادی گذشت، او به همراه مادرش با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردند. آنها به دلیل درآمد اندکی که داشتند مجبور بودند مدام از محلی به محل دیگر برای زندگی نقل مکان کنند.

آنها معمولا در محله های فقیر نشین شهر زندگی می کردند. از آنجایی که آن محله ها برای زندگی و تربیت جیمز جای مناسبی نبود مادرش او را به یک خانواده ( فرانک واکر ) سپرد تا در رفاه بزرگ شود.

واکر مربی فوتبال بود و بسکتبال را در سن ۹ سالگی به لبران جیمز معرفی کرد. لبران بسکتبال را به صورت جدی از سال پنجم مدرسه آغاز کرد و مدتی نگذشت که در اتحادیه بسکتبالیست های آماتور در تیم محل تولدش بازی کرد و موفقیت های زیادی به دست آورد.

او بعد از گذران این دوران، وارد دبیرستان خصوصی کاتولیک شد. دوران دبیرستان خود را نیز در آنجا به اتمام رساند. از همان روزها به او لقب ستاره دنیای بسکتبال را داده بودند و از همان زمان فردی شناخته شده در شبکه های تلویزیونی بود.

جیمز در نوجوانی به همراه سه نفر دیگر از دوستانش در بسکتبال آماتور به موفقیت های زیادی رسیدند. او خیلی زود لقب مستر بسکتبال را در اوهایو به خود اختصاص داد.

لبران به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال دانشگاهی در آمریکا معرفی شد و همین امر باعث شد او یک حضور حرفه ای در این رشته را تجربه کند.

از این رو باشگاه های دنیا برای او سر و دست می شکستند و مشتریان زیادی پیدا کرده بود. لبران در سال ۲۰۰۳ به عنوان انتخاب اول درفت ان بی ای وارد تیم کلیولند کاوالیرز شد و دوران سلطنت او شروع شد.

او خیلی زود خود را به همه ثابت کرد و همان طور که گفته شد به عنوان بهترین بازیکن سال اولی انتخاب شد. آن روزها بسکتبالیست ها و طرفداران بسکتبال متوجه شدند که با یک ستاره که روزهای ابتدایی درخشش را می گذراند رو برو هستند.

لبران جیمز دو سال پشت سر هم در لیگ به عنوان بهترین بازیکن خود را نشان داد اما در آن دو سال هیچ گاه نتوانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

او تصمیم گرفت از تیم جدا شود و بعدها در سال ۲۰۱۰ به عنوان بازیکن آزاد قرارداری با میامی هیت امضا کرد و اینجا دوران جدیدی را برای خود رقم زد.

او در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ دو قهرمانی به دست آورد. او بعد از چهار سال به شهر کلیولند کاوالیرز بازگشت تا با حضور ناب خود این شهر را بعد از سالها ( ۵۲ سال ) به عنوان قهرمانی مزین کند.

او با این هدف وارد شهر مادری خود شد و در کار خود نیز موفق شد. در سال ۲۰۱۶ در حالی که از حریف خود ۳-۱ عقب بود به طرز معجزه آسایی او را ۴-۳ شکست داد و سومین قهرمانی خود را در شهری که به آن عشق می ورزید به دست آورد.

لبران در فصل۱۸-۲۰۱۷ با کسب ۲۷۸۰۳ امتیاز نفر هشتم امیتاز آوران تاریخ ان بی ای شد. در آن روزها با توجه به این آمار و همچنین آینده ای که لبران در پیش داشت، رکورد کریم عبدالجبار بعد از سال ها با ۳۸۳۸۷ امتیاز در خطر قرار گرفت.

همچنین در شصت و هفتمین مسابقه ستارگان به جای این که دو تیم منتخب شرق و غرب به میدان بروند، برای اولین بار بازی بین دو تیم لبران جیمز و استفن کری که در بیشترین آراء قرار داشتند در لس آنجلس برگزار شد.

در این مسابقه فوق العاده دیدنی و جذاب تیم لبران توانست با نتیجه ۱۴۸ بر ۱۴۵ تیم استفن کری را شکست دهد و موفقیت را از آن خود کند.

جیمز با ثبت ۲۹ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۸ پاس گل توانست برای سومین بار لقب با ارزش ترین بازیکن مسابقه ستارگان ان بی ای را به خود اختصاص دهد.

او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ با یک قرارداد چهار ساله به ارزش ۱۵۴ میلیون دلار از تیم کلیولند کاوالیرز به لس آنجلس لیکرز ملحق شد. لبران در این فصل به دلیل مصدومیت بازی کمی انجام داد و بعد از ۱۴ سال نتوانست در پلی آف حضور داشته باشد.

او با ۵۵ بازی در این فصل ۱۵۰۵ امتیاز کسب کرد و از اتفاقات خوبی که برای او در این فصل رخ داد عبور از مایکل جردن بود!

لبران جیمز در فصل های مختلف موفقیت های بی شماری کسب کرد که این نوشته گنجایش توضیح و تفسیر بازی ها و قهرمانی های او را که در تاریخ ماندگار است ندارد.

ازدواج

لبران جیمز و ساوانا برانسون که از سال های دور به یکدیگر علاقمند بودند در سال ۲۰۱۳ با هم ازدواج کردند. آنها دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر هستند.

جالب است بدانید لبران جیمز از تمام کمپانی های محبوبش یک ماشین در اختیار دارد، اما ماشینی را که بیشتر از همه مورد استفاده قرار می دهد یک فراری مدل اف ۳۴۰ است.