قمی: به رسمیت‌شناختن حکومت طالبان به اراده مردم افغانستان بستگی دارد

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 179131

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان می‌گوید که شناسایی و به رسمیت شناختن حکومت‌ طالبان به اراده مردم مربوط است و ایران در این زمینه از تصمیم مردم افغانستان حمایت می‌کند.

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان می‌گوید به رسمیت شناختن حکومت‌ها، به مردم هر کشوری مربوط است و در مورد افغانستان نیز ایران از تصمیم مردم حمایت می‌کند.

آقای قمی همچنین گفته است که اگر گماشتن نماینده جدید سازمان ملل، با صلاحیت‌های مشخص، به وضعیت افغانستان کمک می‌کند، باید از آن استقبال کرد.

آقای قمی در گفتگو با طلوع‌نیوز افزود آنچه که مردم افغانستان می‌خواهند مورد تایید ایران خواهد بود.

او تحولات افغانستان را بر منافع امنیت ملی کشورهای همسایه تاثیرگذار خواند و گفت: «برای حل مشکلات در افغانستان و نگرانی‌ها از مساله تروریزم، به اجماع منطقه‌ای و همکاری مشترک کشورها نیاز است.»

این دیپلمات ایرانی همچنین گفت که جمهوری اسلامی از هر ابتکاری که سبب حل مشکلات در افغانستان شود، از جمله تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، او تاکید کرد که باید صلاحیت‌های نماینده ویژه مشخص باشد.

جمهوری اسلامی ایران همانند دیگر کشورها طالبان را به عنوان حکومت مشروع به رسمیت نمی‌شناسد، اما با این گروه روابط دیپلماتیک و اقتصادی دارد و سفارت افغانستان در تهران را نیز به طالبان واگذار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟