قطر میزبان نشست نهادهای امدادرسان درباره افغانستان

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 179110

جمعیت هلال احمر قطر از برگزاری نشستی با شرکت نهادهای امدادرسان در مورد بررسی راه‌های حمایت از مردم افغانستان خبر داده است.

جمعیت هلال احمر قطر، یک‌شنبه‌شب، ۹ ثور از برگزاری نشستی در مورد حمایت از مردم افغانستان خبر داده و گفته که دوحه در تعهد مستمر به حمایت از مردم افغانستان، میزبان سومین نشست با همکاری جمعیت هلال احمر قطر(QRCS)، دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر (IFRCAsiaPacific)، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افغانستان و جمعیت هلال احمر افغانستان بوده است.

هلال احمر قطر همچنین گفته که در این گفتگو سفرا و نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان گرد هم آمده‌اند تا به شرایط متغیر بشردوستانه در افغانستان رسیدگی کنند و بهترین راه‌ها برای رساندن کمک‌ها را تعیین کنند.

این نشست با میزبانی هلال احمر قطر (QRCS) برگزار شده است.

این نشست وضعیت کنونی بحران انسانی افغانستان را با تمرکز بر بهبود راهبردهای واکنش به بحران منطقه‌ای برای گسترش دامنه کمک‌ها و رسیدن به افراد آسیب دیده، برجسته خواهد کرد.

در این نشست فیصل محمد العمادی؛ دبیرکل هلال احمر قطر قرار است تلاش‌های مداوم این کشور برای حمایت از مردم افغانستان را برجسته کند.

او بر نیاز فوری برای اقدام در شرایطی که میلیون‌ها افغانستانی با نیازهای انسانی وخیم مواجه هستند، تاکید کرده است.

در همین حال، سفیر شاهین بن علی الکعبی؛ مدیر همکاری‌های بین‌المللی در وزارت امور این کشور، تلاش‌های بشردوستانه قطر در افغانستان را بررسی کرد.

او همچنین از اهمیت برگزاری چنین نشست‌های سازنده‌ای برای اطمینان از پیشرفت مستمر قدردانی کرد.

الکساندر متیو؛ مدیر منطقه‌ای آسیا پاسیفیک (IFRC) نیز علاوه بر حمایت مداوم از افغان‌ها گفته: «ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا چالش‌هایی را که با وجود همه مشکلات مانع از آموزش ویژه مردم افغانستان می‌شود، برطرف کنیم.»

پابلو پرسلسی؛ معاون مدیر منطقه‌ای صلیب سرخ در آسیا و اقیانوسیه نیز گفته: «ما امروز این‌جا هستیم تا با هم به عنوان یک جنبش به فوری‌ترین نیازهای مردم افغانستان پاسخ دهیم. پاسخ ما باید بر دو چیز متمرکز باشد: اول ارائه پشتیبانی و دوم ایجاد شراکت‌های قوی برای پاسخ بهتر.»

مولوی متولی حق خالص؛ سرپرست هلال احمر طالبان نیز به وضعیت دشوار بشردوستانه در افغانستان، به ویژه در مواجهه با مشکلات اقتصادی و بلایای طبیعی پرداخت و از مشکلات مهاجران اخراج شده از پاکستان ابراز نگرانی کرد.

در حاشیه این نشست، قرار است جلسات مشارکتی امروز برگزار شود.

در نشست امروز هیأت‌های شرکت‌کننده در مورد آخرین تحولات وضعیت بشردوستانه افغانستان، به ویژه تشدید بحران‌ها و بلایای طبیعی گفتگو خواهند کرد.

تمرکز بر ایجاد کانال‌های حمایتی بهتر از کشورها، سازمان‌های بشردوستانه و جوامع ملی زیر چتر جنبش بین‌المللی بشردوستانه خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟