قتل نوجوان فرانسوی به دست پناهجوی افغانستانی در فرانسه

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179334

مقام‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که یک نوجوان پناهجوی افغانستانی در شتوروی این کشور نوجوان فرانسوی هم‌سنش را به قتل رسانده است.

رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند که این رویداد روز شنبه، ۸ ثور در شهر شتورو رخ دده است. همزمان دادستانی شتورو اعلام کرد که انگیزه حمله هیچ ارتباطی به اسلام و دلایل مذهبی نداشته است.

روزنامه پارزین از قول شاهدان گزارش داده که درگیری پس از اظهارات «نژادپرستانه» از سوی ماتیس (مقتول) آغاز شد. بر بنیاد این گزارش، پس از دعوای لفظی و درگیری، نوجوان افغانستانی با چاقو به ماتیس حمله‌ کرده و او را کشته است.

پولیس گفته که ضارب افغانستانی پیش از این نیز به دلیل سرقت تحت تعقیب قرار گرفته و پس از آن آزاد شده بود.

این حادثه با واکنش‌های مقامات فرانسوی مواجه شده و آنان از سیاست مهاجرپذیری فرانسه انتقاد کرده‌اند. مارین لوپن؛ رییس فعلی نمایندگان حزب راستگراین ملی فرانسه سیاست مهاجرتی این کشور را «احمقانه» خوانده که به گفته او، این سیاست، جان شهروندان فرانسه را با خطر مواجه کرده‌است.

این سیاستمداران با انتقادات تند سهل‌انگاری سیاست مهاجرتی را عامل افزایش جرایم می‌دانند.

ژوردن باردلا؛ رییس حزب راستگرای اجتماع ملی فرانسه با پخش ویدیویی گفته که سیاست مهاجرتی خارج از کنترل «درندگان را به خانه‌های ما می‌آورد و امنیت و آزادی‌های ما را به خطر می‌اندازد».

اریک سیوتی؛ رهبر حزب جمهوری خواهان نیز در واکنش به این حادثه گفته است که برای قاتل هیچ گونه مسامحه‌ای وجود ندارد، جزای او زندان و هواپیم ا( اخراج) است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟