فرانسه تصمیم اخیر طالبان برای از سرگیری سنگسار زنان را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 176982

وزارت خارجه‌ فرانسه گفته است که تصمیم اخیر طالبان برای از سرگیری سنگسار زنان و اعمال تنبیه بدنی در برابر آنان را به شدیدترین عبارات محکوم می‌کند.

این وزارت روز جمعه، ۱۷ حمل در اعلامیه‌ای از طالبان خواسته است که سیاست سرکوب و حذف زنان و دختران را در افغانستان تغییر دهند.

در اعلامیه وزارت خارجه فرانسه آمده که تصمیم «هولناک» طالبان به سنگسار زنان، در ادامه سایر موارد نقض حقوق و آزادی‌های اساسی زنان به‌دست این گروه گرفته شده است.

فرانسه افزوده است که شواری امنیت ملل متحد نیز در مشارکت با این کشور، احترام به حقوق زنان افغانستانی را پیش‌شرط هر گونه گفت‌وگو با طالبان می‌داند.

اخیراً هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در یک نوار صوتی بر مجازات افراد متهم در محضر عام تاکید کرده و گفته است که این گروه «حدود» را اجرا و زنان را در ملاء عام «سنگسار» می‌کند.

او همچنان از ارزش‌های حقوق بشر غربی و آزادی زنان انتقاد کرده و گفته است که عالمان دینی طالبان به‌طور مداوم در برابر غرب و شکل دموکراسی آن در افغانستان مقاومت خواهند کرد.

این اظهارات رهبر طالبان با واکنش‌های گسترده شهروندان کشور، سیاسیون، فعالان جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری روبه‌رو شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟