فدراسیون مدافعان حقوق بشر در تبعید: پناه‌جویان افغانستانی در‌ پاکستان با خطر حملات مسلحانه روبه‌ر‌ویند

  • انتشار: ۲ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 178315

در پی ناپدید شدن سه شهروند کشور در پاکستان، فدراسیون مدافعان حقوق بشر در تبعید نسبت به امنیت پناه‌جویان افغانستانی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

این فدراسیون روز شنبه، ۱ ثور با نشر بیانیه‌ای گفته است که پناه‌جویان افغانستانی در پاکستان با حملات مسلحانه، بازداشت و اختطاف مواجه‌اند.

منابع نزدیک به عبدالواحد رسولی، رییس پیشین کابل بانک بلخ جمعه‌شب تایید کردند که وی و دو تن از دوستانش از ساحه (I-10) شهر اسلام‌آباد ناپدید شده‌اند.

اعضای خانواده رسولی گفتند، با آن‌که بارها به مراکز پولیس در این شهر مراجعه کردند، اما بازداشت او و دوستانش هنوز تایید نشده است.

فدراسیون بین‌المللی مدافعان حقوق بشر همچنان گفته‌ است که به‌ پرونده‌های مهاجرتی افغانستانی های مقیم پاکستان به‌گونه سریع رسیده‌گی نمی‌شود و آنان در معرض اخراج و انتقام‌جویی طالبان قرار دارند.

این فدراسیون از کشورهای مهاجرپذیر می‌خواهد تا طرح جامعی برای انتقال امن پناه‌جویان افغانستانی از پاکستان بریزند.

پس از تسلط طالبان بر کشور، شمار زیادی از مردم، به‌ویژه نظامیان پیشین، کارمندان دولتی، فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران افغانستان را ترک‌ کرده و به پاکستان و ایران رفته‌اند.

با این حال، آنچه پناه‌جویان افغانستانی مقیم پاکستان را نگران کرده، ترس از حملات مسلحانه در آن کشور و اخراج به افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟