طالبان: نمی‌خواهیم به کمک‌های‌ بشردوستانه متکی باشیم

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 179926

با آن‌که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند، اما امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان می‌گوید که این گروه نمی‌خواهد متکی به کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های بین‌المللی باشد.

رادیو و تلویزیون ملی زیر اداره طالبان روز سه‌شنبه، ۱۸ ثور، گزارش داده که متقی این موضوع را در دیدار با اعضای کمیته مشورتی سازمان ملل متحد و نماینده‌گان دفتر یوناما در کابل بیان کرده است.

طالبان هدف از سفر هیأت کمیته مشورتی سازمان ملل به کابل را تعیین اولویت‌های مردم افغانستان عنوان کرده‌اند.

قرار است این هیأت به هدف بررسی نیازهای مردم افغانستان به ولایت‌های مختلف سفر کند.

وزیر امور خارجه طالبان ادعا کرده که این گروه از طریق رشد کسب‌وکارهای متوسط، توجه به پروژه‌‌های توسعه‌ای، ارایه کشت بدیل کوکنار برای دهقانان در تلاش اتکا به اقتصاد ملی است.

این مقام طالبان خاطرنشان کرده که زمینه تطبیق پروژه‌های بزرگ در افغانستان، از جمله تاپی، کاسا ۱۰۰۰، افغان-ترانس و پروژه‌های بزرگ راه‌آهن فراهم شده است.

بربنیاد اطلاعات، متقی در این دیدار موضوع سپردن کرسی نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل به این گروه را نیز مطرح کرده است.

این در حالی است که برپایه اطلاعات سازمان‌های بین‌المللی، پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، نیازمندی‌ شهرندان کشور به کمک‌های بشردوستانه افزایش یافته است.

چند روز پیش نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان (اوچا) اعلام کرده بود که حدود ۲۳.۷ میلیون تن، از جمله ۱۲.۳ میلیون کودک در افغانستان طی سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟