طالبان: داعش دشمن افغانستان، منطقه و جهان است

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 177075

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان می‌گوید که داعش «دشمن» افغانستان، منطقه و جهان است و نباید کسی برای تقویت این گروه تلاش کند.

عبدالکبیر این اظهارات را روز شنبه، ۱۸ حمل در یک ضیافت افطاری با برخی از سفیران کشورها، نماینده‌گان سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در کابل بیان کرده است.

وی بار دیگر ادعا کرده که داعش در افغانستان سرکوب شده است.

ارگ طالبان به نقل از عبدالکبیر در صفحه ایکس نگاشته که وی در این نشست تاکید کرده است که شماری از حلقات منطقه‌ای و جهانی برای داعش در افغانستان تبلیغات می‌کنند.

به گفته وی، رژیم طالبان خواهان روابط نیک با همه کشورها است.

این مقام طالبان بار دیگر به کشورهای همسایه اطمینان داده است که خاک افغانستان زیر سلطه این گروه بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در چند ماه اخیر و پس از حملات داعش بر ایران و روسیه، برخی از کشورها از گسترش فعالیت این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند.

هفته گذشته اسفندیار میر، کارشناس ارشد انستیتوت صلح ایالات متحده گفته بود که شاخه خراسان داعش با حمله بر حومه مسکو، خواست به جهان نشان دهد که توانایی «ضربه‌زدن به هر نقطه‌ای از جهان» را دارد.

همچنان چند روز پیش جنرال کنت فرانک مک‌کنزی، رییس پیشین فرماندهی مرکزی امریکا هشدار داده بود که شاخه خراسان داعش به‌شدت می‌خواهد ایالات متحده را هدف قرار دهد.

به گفته وی، داعش شدیداً مایل به حمله بر ایالات متحده است و دولت بایدن باید به تهدیدات این گروه باور داشته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟