طالبان: توانایی کنترل گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین را نداریم

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 180153

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان، می‌گوید که رژیم این گروه به دلیل نداشتن امکانات هوایی، توانایی کنترل گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بر فراز کشور را ندارد.

او این اظهارات را روز پنج‌شنبه، ۲۰ ثور، طی یک نشست مردمی در پنجشیر مطرح کرده است.

معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در مورد این‌که این هواپیما‎ها از کدام کشور وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند، چیزی نگفته‌ است.

اخیراً ولایت‌های نیمروز، قندهار، پکتیکا، پنجشیر، هرات، بدخشان و شماری از بخش‌های دیگر کشور گواه گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بوده است.

چندی پیش جان اچکزی، وزیر پیشین اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان ادعا کرده بود که طالبان با پیمان‌کاران استخباراتی ایالات متحده همکاری می‌کنند و پایگاهی را در قندهار برای پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی ایجاد کرده‌اند.

از سویی هم، با آن‌که طالبان به نقض گسترده حقوق بشر، به‌ویژه بازداشت و قتل مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین متهم هستند، اما مولوی عبدالکبیر ادعا کرده که این گروه به «عفو عمومی» پای‌بند است.

به گفته او، افراد و چهره‌های سیاسی و مردمی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اگر به کشور بازگردند، رژیم طالبان به‌طور کامل از آن‌ها حمایت می‌کند.

این در حالی است که در حال حاضر چند تن از مقام‌های حکومت پیشین که با ضمانت کمیسیون دعوت طالبان به کشور برگشته بودند، در زندان‌های طالبان به‌سر می‎برند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟