طالبان برای جذب ۵۰ هزار طلبه جدید آزمون برگزار کردند

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 169434

وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرد که برای جذب ۵۰ هزار طلبه جدید در مدارس جهادی در سراسر کشور، امتحان عمومی برگزار کرده اند.

وزارت تحصیلات عالی طالبان روز شنبه(۳۰ جدی) اعلام کرد که این «امتحان سالانه» امروز آغاز شد و تا روز پنجشنبه، پنجم دلو ادامه خواهد داشت.

براساس خبرنامه وزارت تحصیلات عالی طالبان، ندامحمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی این گروه امروز از جریان امتحان طلبه‌ها در ولایت بلخ دیدار کرده است.

این امتحان در حالی برگزار می‌شود که طالبان در دو سال گذشته به دختران اجازه نداده‌اند در امتحان کانکور ورود به دانشگاها شرکت کنند.

این گروه بعد از ورود به کابل دروازه مکاتب بالاتر از صنف ششم و دروازه دانشگاه‌ها را به‌روی دختران بسته است.

دیده‌بان حقوق بشر در ماه قوس اعلام کرد که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان «کیفیت آموزش در مکتب‌های پسرانه تحت حاکمیت طالبان به شدت افت کرده است».

گفتنی است که طالبان در دو سال گذشته پس از تسلط بر افغانستان، شمار زیادی از روحانیون مدارس دینی را به سمت‌های استاد و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها گماشته‌اند و نیز برای صدها تن از شاگردان مدارس دینی مدرک لیسانس (کارشناسی) صادر کرده‌اند.

وزارت تحصیلات عالی طالبان،ماه حمل سال جاری، برای بیش از سه هزار طلبه مدارس دینی در ولایت هلمند آزمون دریافت مدرک لیسانس برگزار کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که این طلبه‌ها پس از سپری کردن آزمون می‌توانند مدارک لیسانس دانشگاهی دریافت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟