شورای مقاومت: اقوام و مذاهب کشور هر روز با عناوین مختلف سرکوب می‌شوند

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 177397

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت عید فطر می‌گوید که افغانستان از سوی طالبان به گورستان عمومی تبدیل شده است.

این شورای سه‌شنبه‌شب، ۲۱ حمل در اعلامیه‌ای گفته است که «اقوام و مذاهب کشور هر روز با عناوین مختلف» توسط طالبان سرکوب می‌شوند.

در اعلامیه آمده است: «از این رو ما با سرعت تمام به قهقرا می‌رویم و هرچه زمان می‌گذرد، از کاروان تمدن و ترقی بشریت دورتر می‌شویم. مکاتب و دانشگاه‌ها و مشاغل مختلف به روی نیمی از جمعیت کشور مسدود هستند.»

به گفته این شورا، کشتار نظامیان و مقام‌های حکومت پیشین نیز توسط طالبان ادامه دارد و افغانستان به مکان امن «تمام گروه‌های تروریستی و افراطی» تبدیل شده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان امیدوار است که «این عید پایان بحران‌های جاری کشور ما باشد و به تسلط جابرانه‌ گروه طالبان پایان داده شود و بار دیگر مردم‌سالاری حاکم گردد و صلح و ثبات برقرار شود.»

گفتنی است که افغانستان به لحاظ ساختار اجتماعی، زبانی و مذهبی، جامعه متکثر و متنوع شناخته می‌شود.

آزادی‌های مذهبی مردم این کشور در «قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان» به‌رسمیت شناخته شده بود، اما طالبان پس از برگشت به قدرت، تمام ارزش‌های متنوع کشور را نادیده گرفته و بر یک‌دست‌سازی اجباری و نفی دیگران تاکید کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟