شهباز شریف با وزیر خارجه عربستان گفتگو کرد

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 177855

دفتر نخست‌وزیری پاکستان از دیدار و گفتگوی شهباز شریف؛ نخست‌وزیر این کشور با فیصل بن فرحان؛ وزیر خارجه عربستان سعودی خبر داده است.

شهباز شریف؛ نخست وزیر پاکستان امروز سه‌شنبه، ۲۸ حمل با وزیر خارجه عربستان سعودی در اسلام‌آباد درباره تحولات منطقه‌ای و تشدید تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند.

نخست‌وزیر پاکستان تعهد دو کشور به تقویت روابط دوجانبه با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی سودمند را اعلام کرده است.

در این دیدار تشدید تنش‌ها در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتن‌داری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: «اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.»

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اخیرا با نشر اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک صدها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد که اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق صورت گرفت.

پیش‌تر خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان اعلام کرده که دلیل دشمنی‌ها با ایران حمایت این کشور از ملت مظلوم فلسطین است.

او تاکید کرد: «حمله رژیم اسرائیل به سرکنسولگری ایران یعنی تجاوز به تمامیت ارضی آن و لذا اقدام تهران علیه این تجاوز یک پاسخ دفاعی و متناسب بود.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟