سه پروژه سرک‌سازی در کابل با هزینه ۹۴۶ میلیون افغانی آغاز به کار کرد

  • انتشار: ۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 179002

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان گفته که شهرداری کابل کار سه پروژه سرک‌سازی را در این شهر با هزینه ۹۴۶ میلیون افغانی آغاز کرده است.

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته که کار این سه پروژه روز شنبه، ۸ ثور، توسط شهرداری این گروه و با حضور عبدالغنی برادر در کابل افتتاح شده است.

این نهاد افزوده است که این سه پروژه شامل بخش دوم سرک کوتل خیرخانه، قسمت اول سرک چهارراهی شهید تا قصبه و سرک میدان هوایی تا گمرک می‌شود.

طبق خبرنامه، بخش دوم سرک کوتل خیرخانه به طول دو کیلومتر و ۵۲۰ متر و عرض ۶۰ متر و با هزینه ۳۶۴ میلیون افغانی ساخته می‌شود.

معاونیت اقتصادی طالبان علاوه کرده است که سرک چهارراهی شهید تا قصبه به طول یک کیلومتر و ۸۹۰ متر و عرض ۴۵ متر و با هزینه ۱۷۵ میلیون افغانی ساخته می‌شود.

برپایه خبرنامه، سرک چهارراهی میدان هوایی تا گمرک نیز به طول دو کیلومتر و ۷۹۴ متر و عرض ۶۰ متر و با هزینه ۴۰۷ میلیون افغانی ساخته می‌شود.

این دفتر تصریح کرده است که کار بخش دوم سرک کوتل خیرخانه و سرک چهارراهی میدان هوایی تا گمرک ۲۰ ماه و کار سرک چهارراهی شهید تا قصبه یک سال طول خواهد کشید.

این در حالی است که پیش از این وزارت فواید عامه طالبان نیز گفت که با مساعد شدن هوا کار بازسازی شاهراه سالنگ را دوباره آغاز خواهد کرد.

با این حال، راننده‌گان شاهراه سالنگ می‌گویند که این شاهراه به‌گونه اساسی بازسازی نشده و خبرهای نشر شده از سوی طالبان بیش‌تر جنبه تبلیغاتی دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟