سرکوب اعتراضات بدخشان توسط طالبان؛ ۴۰ معترض اجباراً به فیض‌آباد منتقل شدند

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 179873

منابع محلی در بدخشان می‌گویند که جنگ‌جویان طالبان حدود ۴۰ معترض را با «زور» برای دیدار و گفت‌وگو با قاری فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش این گروه، به شهر فیض‌آباد انتقال داده‌اند.

منابع روز سه‌شنبه، ۱۷ ثور گفتند که ۳۸ تن از معترضان شامل بزرگان قوم، نماینده‌گان آنان از ولسوالی‌های داریم و ارگو به دفتر والی طالبان بدخشان برده شده‌اند.

به گفته منابع، این اقدام پس ‎از آن صورت گرفته است که محمدامین طیب، معاون والی طالبان در بدخشان، برای بررسی و شنیدن خواست‌های معترضان به ولسوالی‌های درایم و ارگو رفته بود، اما معترضان حاضر به مذاکره با او نشدند.

معترضان خواستار اخراج طالبان پشتون‌تبار و محاکمه افراد متهم به قتل دو باشنده بدخشان هستند.

منابع می‌افزایند که طالبان کشت‌زارهای گندم، دیوارباغ‌ها و خانه‌های مردم را به بهانه از بین بردن زمین‌های کوکنار تخریب کرده‌اند.

دو باشنده محل روزهای جمعه و شنبه هفته جاری هنگام عملیات تخریب مزارع کوکنار در ولسوالی‌های درایم و ارگوی ولایت بدخشان از سوی جنگ‌جویان طالبان تیرباران شدند و پس از آن باشنده‌گان محل دست به اعتراض زده‌اند.

ریاست‌الوزرای طالبان هیأتی را به ریاست فصیح‌الدین فطرت برای پایان دادن اعتراضات مردمی به ولایت بدخشان فرستاده است، اما ظاهراً دوطرف تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟