سازمان ملل: نیمی از ساکنان غزه در معرض گرسنگی قریب الوقوع هستند

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 177116

هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل در فلسطین اشغالی، اوضاع غزه را به شدت فاجعه بار توصیف و اعلام کرد که ساکنان این منطقه در معرض خطر گرسنگی قریب الوقوع هستند.

به نقل از الجزیره، «جیمی مک گلدریک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی زنگ خطر را درباره اوضاع غزه به صدا درآورد.

وی اعلام کرد: اوضاع در غزه به معنای کامل کلمه فاجعه بار است.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی اضافه کرد: نیمی از ساکنان غزه در معرض خطر گرسنگی قریب الوقوع هستند و سوءتغذیه میان کودکان غزه بسیار شدید و به سطح بی سابقه ای رسیده است.

سازمان ملل: نیمی از ساکنان غزه در معرض گرسنگی قریب الوقوع هستند

گرسنگی در غزه مانند بمبی بی‌صدا آدم می‌کشد؛ کودکان، زنان باردار و شیرده و سالمندان بیش از دیگران در معرض خطر مرگ هستند. گرسنگی به اندازه بمب تهاجمی و کشنده است، با این تفاوت که صدایی ندارد و به‌صورت تدریجی جان افراد را می‌گیرد. تصاویری که از غزه به جهان مخابره می‌شود، مانند صحنه‌هایی از یک فیلم ترسناک است، انسان‌های لاغر و رنگ پریده در حال قدم زدن در خیابان‌ها و تلاش برای یافتن آب و غذا هستند. دلیل رنگ پریدگی این افراد زندگی زیر سایه مرگ، کمبود مداوم غذا، محرومیت از خواب و رنج مداوم، از دست دادن است. در حال حاضر، ارزش آرد به اندازه ارزش طلا است.

سرعت سوءتغذیه کودکان خردسال نیز بالا و بمباران و کشتار مردم وحشیانه است، اما این گرسنگی و کوتاه کردن عمر کودکان عذاب‌آور و پست است. این تأثیر طولانی مدت بر جمعیت آینده غزه خواهد داشت.

همه چیز نشان می‌دهد که این کار عمدی و نسل کشی است. رژیم صهیونیستی فقط غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه سعی دارد با آسیب‌رساندن به فرزندان فلسطینی، آینده مردم فلسطین را تباه کند. مرگ و میر ناشی از قحطی و گرسنگی در غزه به دلیل محدودیت‌هایی است که رژیم صهیونیستی برای ورود و توزیع کمک‌های بشردوستانه ایجاد کرده است.

پیش از این سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، «رفح» را شهر کودکان خواند و تاکید کرد که صدها هزار کودک گرسنه در آنجا محاصره شده و در معرض حمله نظامی‌ هستند.

این در حالی است که امنیت غذایی در غزه این روزها با خطر جدی مواجه است و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس، وضعیت امنیت غذایی در نوار غزه را بسیار وخیم توصیف کرد.

سازمان ملل: نیمی از ساکنان غزه در معرض گرسنگی قریب الوقوع هستند

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟