زلنسکی: بدون کمک‌های جدید امریکا بازنده جنگ هستیم

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 177187

ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین می‌گوید که اگر امریکا کمک‌های نظامی جدید خود به کی‌یف را تایید نکند، کشورش بدون این کمک‌ها در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.

زلنسکی این اظهارات را روز یک‌شنبه، ۷ اپریل در یک نشست ویدیویی زیر نام «یونایتد ۲۴» که به‌منظور دریافت کمک از متحدان اوکراین برگزار شد، بیان کرده است.

وی افزوده است: «لازم است به‌طور مشخص به نماینده‌گان کانگرس امریکا بگوییم که اگر به اوکراین کمک نکنند، کی‌یف در جنگ شکست خواهد خورد.»

براساس گزارش روزنامه لوموند، زلنسکی در این نشست به برخی از متحدان غربی کی‌یف هشدار داده است که اگر اوکراین در این جنگ شکست بخورد، سایر کشورهای اروپایی نیز هدف حمله روسیه قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که نماینده‌گان کانگرس امریکا از چند ماه به این‌سو مانع تصویب یک بسته کمک تسلیحاتی جدید واشنگتن به اوکراین به ارزش ده‌ها میلیارد دالر شده است.

نماینده‌گان جمهوری‌خواه استدلال کرده‌اند که دولت بایدن به‌جای ارایه کمک‌های میلیارد دالری به اوکراین و اسراییل، باید امنیت مرزهای خود با مکسیکو را تامین کند.

با این حال، دولت امریکا تاکید کرده که ارایه کمک‌های نظامی به کی‌یف و تل‌آویو برای حفظ منافع این کشور در خارج مهم است.

امریکا یکی از کشورهای متحد کی‌یف است که طی بیش از دو سال گذشته و پس از حمله روسیه، به ارزش میلیاردها دالر کمک نظامی و غیرنظامی به اوکراین ارایه کرده است.

این در حالی است که پیشتر زلنسکی نیز گفته بود که شرایط سختی برای نیروهای مسلح اوکراین حاکم است و همه از جنگ خسته شده‌اند.

وی روز شنبه، ۶ اپریل در گفت‌وگو با یک رسانه محلی اوکراین از طرح فرانسه مبنی بر اعزام نیروهای کشورهای غربی به اوکراین حمایت کرده بود.

رییس جمهور اوکراین همچنان هشدار داده بود که گلوله‌های ارتش این کشور در حال تمام شدن است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟