زاکربرگ در فهرست ثروتمندان از ایلان ماسک پیشی گرفت

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 177087

«مارک زاکربرگ»، بنیانگذار فیس‌بوک، در رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد جهان که توسط بلومبرگ منتشر شد، از «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی پیشی گرفت و برای اولین بار از سال ۲۰۲۰، سومین فرد ثروتمند جهان شد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «بلومبرگ افزود که ماسک که در اوایل ماه مارس در رتبه‌بندی بلومبرگ رتبه اول را کسب کرده بود، پس از گزارش رویترز مبنی بر لغو برنامه‌های تسلا برای تولید خودروهای ارزان‌تر که به رغم تکذیب ماسک، منجر به کاهش سهام این شرکت شد، به رتبه چهارم سقوط کرد».

طبق گزارش بلومبرگ، ثروت ماسک در طول سال ۲۰۲۴ با ۴۸.۴ میلیارد دلار کاهش به ۱۸۰.۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که زاکربرگ با افزایش سهام متا به سطوح جدید، ۵۸.۹ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرد و به ۱۸۶.۹ میلیارد دلار رسید.

این اولین باری است که زاکربرگ از ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰، زمانی که دارایی او ۱۰۵.۶ میلیارد دلار و ثروت ماسک ۱۰۲.۱ میلیارد دلار بود، وارد سه جایگاه برتر در رتبه بندی بلومبرگ شده است.

به گفته بلومبرگ، سهام تسلا در سال جاری ۳۴ درصد سقوط کرد و بدترین عملکرد را در شاخص S&P 500 ثبت کرد، زیرا به دلیل کاهش تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی، افزایش رقابت در چین و مشکلات تولید در آلمان آسیب دیده بود. متا به لطف سودهای سه ماهه قوی و ابتکارات این شرکت در زمینه هوش مصنوعی، ۴۹ درصد افزایش یافت و به پنجمین عملکرد برتر در شاخص S&P 500 دست یافت.

به گزارش بلومبرگ، تغییر در ثروت ماسک و زاکربرگ نشان می‌دهد که چگونه سهام شرکت‌های بزرگ فناوری، به‌ویژه با توجه به ابتکارات هوش مصنوعی، در مقایسه با سهام شرکت‌های خودروهای الکتریکی که در گذشته محبوب بودند، بهبود یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟