رویدادهای طبیعی در پنج ولایت جان پنج تن را گرفته و دو زخمی برجا گذاشته است

  • انتشار: ۲ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 178299

در اثر بارنده‌گی سنگین و سرازیرشدن سیلاب در غزنی، زابل، غور، ننگرهار و نیمروز پنج تن جان باخته، دو تن زخم برداشته‌اند و چندین خانه و دها جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

منابع از ولایت غزنی می‌گویند که چاشت روز شنبه، ۱ ثور در اثر فروریختن سقف یک خانه در روستای داوود ولسوالی جاغوری این ولایت یک زن جان باخته است.

منابع در این ولایت تایید کرده‌اند که دو کودک در روستای غوند ولسوالی اندر در نتیجه غرق شدن در یک خندق تجمع آب باران، جان باخته‌اند.

در همین حال، مقام‌های ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار گفته‌اند که در جریان دیروز سقف دو باب منزل در ولسوالی بتی‌کوت این ولایت فروریخته و در نتیجه آن یک مرد جان باخته و دو تن دیگر زخم برداشته‌اند.

طالبان افزوده‌اند که سرازیرشدن سیلاب اخیر در چندین ولسوالی ننگرهار باعث تخریب ۸۰ باب منزل و صدها جریب زمین زراعتی نیز شده است.

با این حال، دفتر رسانه‌های فرماندهی امنیه طالبان در غور با نشر خبرنامه‌ای گفته که یک مرد در روستای سرتایده ولسوالی شهرک این ولایت در نتیجه گیرماندن در سیلاب جان باخته است.

از سوی دیگر، فرماندهی امنیه طالبان در زابل از جان باختن یک جوان در نتیجه سرازیرشدن سیلاب در شهر قلات، مرکز این ولایت خبر داده است.

طبق خبرنامه، این جوان هنگامی جان باخت که تلاش داشت یک فرد گیرمانده در سیلاب را نجات دهد.

از سویی هم، منابع در ولسوالی چخانسور ولایت نیمروز نیز می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب در این ولسوالی حداقل ۲۳ خانه را تخریب کرده است.

به گفته منابع، در شمار زیادی از روستاهای این ولسوالی آب به داخل خانه‌ها سرازیر شده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز در پی رویدادهای های مشابه ۱۵ تن در ولایت‌های ارزگان و هلمند جان باختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟