روسیه: داعش دشمنان امریکا را هدف قرار می‌دهد

  • انتشار: ۷ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 176257

به دنبال حمله اخیر داعش به یک سالون کنسرت در روسیه، ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت خارجه این کشور می‌گوید که داعش دشمنان امریکا را هدف قرار می‌دهد.

ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرده است که داعش در حال حاضر دشمنان امریکا به شمول طالبان، ایران و روسیه را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

او با نشر مقاله‌ای تحت عنوان «بایدن داعش را می‌پسندد، نه صلح را» نوشته است که در گذشته، واشنگتن فعالانه از مجاهدین در افغانستان به‌دلیل مخالفت آن‌ها با اتحاد جماهیر شوروی حمایت و آنان را تجهیز می‌کرد.

او همچنین افزوده است که القاعده نیز در نتیجه این تلاش‌ها ظهور کرد.

در بخشی از مقاله آمده: «به اندازه کافی عجیب، داعش برنامه‌های خود را در سال‌های اخیر تعدیل کرده است و اکنون بیشتر به دشمنان ایالات متحده مانند طالبان در افغانستان، ایرانی‌ها، مقامات قانونی سوریه و روسیه حمله می‌کند. تنها این امر در ظاهر وجود دارد و می‌توان اطلاعات در مورد آن را از گزارش‌های خبری جهان به دست آورد.»

خانم زاخارووا این مقاله را برای روزنامه روسی «کومسومولسکایا پراودا» نوشته و روزنامه بریتانیایی تلگراف نیز این مقاله را منتشر کرده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که داعش چهار روز پیش بر یک سالون کنسرت در مسکو حمله کرد. در این حمله ۱۳۷ جان باخته و ۱۸۲ تن دیگر زخمی شده اند.

در همین حال، ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه حمله بر سالون کنسرتی در حومه پایتخت را به «اسلام‌گرایان افراطی» نسبت داد.

او گفت که این کشتار را افراط‌گرایانی انجام دادند که جهان اسلام برای قرن‌هاست با ایدئولوژی آنان مبارزه می‌کند.

اگرچه گروه داعش مسئولیت حمله بر این سالون کنسرت را برعهده گرفته است، اما پوتین اشاره‌ای به نام این گروه نکرد.

او تصریح کرد: «می‌دانیم که این جنایت توسط اسلام‌گرایان افراطی انجام شد، اما همچنان می‌بینیم که ایالات متحده در تلاش است همه را متقاعد کند که هیچ رد پایی از کی‌یف در این حمله وجود ندارد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟