روسیه خواستار اعمال تحریم‌ها علیه اسراییل شد

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 178044

واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل عدم پابندی تل‌آویو به قطع‌نامه‌های الزام‌آور این شورا در مورد آتش‌بس در غزه، از اعضای شورای امنیت خواسته است تا موضوع تحریم‌ها علیه اسراییل را مورد بررسی قرار دهند.

این موضوع را روسیاالیوم چهارشنبه‌شب، ۱۷ اپریل به نقل از نبنزیا گزارش داده است.

نماینده روسیه پیشتر در نشست شورای امنیت از بی‌توجهی اسراییل و حمایت امریکا از تل‌آویو در عدم پابندی به قطع‌نامه‌های الزام‌آور این شورا انتقاد کرده بود.

وی در نشست گذشته شورای امنیت گفته بود: «یادآوری می‌کنیم که عدم پابندی به مصوبات الزام‌آور شورای امنیت از سوی ناقضان آن باید تحریم‌ها علیه آنان وضع گردد و بر این باوریم که شورای امنیت باید به فوریت در مورد این مسأله اقدام کند.»

به گفته نماینده روسیه در سازمان ملل، قطع‌نامه ۲۷۲۸ شورای امنیت که خواستار آتش‌بس در نوار غزه طی ماه رمضان شده بود، اجرایی نشده است.

نبنزیا خاطرنشان کرده است: «غزه شاهد یک فاجعه بی‌سابقه است و اسراییل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمکی به این منطقه می‌شود.»

در همین حال، فیلیپ لازارینی، کمیشنر کل نهاد کمک‌رسانی سازمان ملل برای آواره‌گان فلسطینی (آنروا) روز چهارشنبه، ۱۷ اپریل اعلام کرده که اسراییل به‌دنبال حذف این سازمان است.

لازارینی طی سخنرانی در نشست شورای امنیت خاطرنشان کرده است: «بسیاری از خانه‌ها، مکاتب و شفاخانه‌ها در غزه به ویرانه تبدیل شده‌ است و در زیر آوار اجساد بی‌شماری وجود دارد.»

این مقام سازمان ملل همچنان از شکنجه شدن برخی از کارمندان آنروا توسط نظامیان اسراییلی در زندان خبر داده است.

گفتنی است که در ماه گذشته میلادی شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطع‌نامه‌ای خواستار آتش‌بس در غزه، آزادی اسیرها و فراهم‌سازی زمینه کمک‌رسانی به آوره‌گان فلسطینی شده بود.

اسراییل با نادیده گرفتن این قطع‌نامه همچنان به حملاتش بر نقاط مختلف غزه ادامه داده است.

این در حالی است که چند روز پیش جوزب بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم خواستار اجرایی شدن این قطع‌نامه شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟