رهبر طالبان خواهان تحقیق درباره حضور داعش در قندهار شد

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 179077

ملاهبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان در پیامی تازه‌ از نیروهای امنیتی خود خواسته که حضور داعش در قندهار را به طور جدی بررسی کنند.

ملاهبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان در پیام تازه‌ای که به دست رسانه‌ها رسیده، از آمران حوزه‌های امنیتی خود در قندهار خواسته است تا درباره داعش خراسان در قندهار به طور جدی تحقیق کنند.

او همچنین دستور داده تا در صورت دخالت مقامات طالبان به وظایف فرماندهان امنیتی، به او اطلاع داده شود.

بخش پشتوی افغانستان اینترنشنال می‌گوید به پیام صوتی ملا هبت‌الله؛ رهبر طالبان، دست یافته که در آن با آمران حوزه‌ها از طریق دستگاه مخابره صحبت می‌کند.

این رسانه از قول یک منبع آگاه در مورد این فایل صوتی گفته که ملا هبت‌الله با فرماندهان امنیتی طالبان در ولسوالی‌ها، ارگان‌های امنیتی و شماری از نظامیان این گروه در ولایت قندهار گفتگو کرده است.

این منبع افزوده که ملاهبت‌الله به همه مقامات دستور داده تا داعش را در مناطق خود به طور جدی زیر نظر داشته و در مورد تهدیدهای شان بررسی امنیتی کنند.

اگرچه طالبان تاکنون درباره گفتگوی ملا هبت‌الله با مقامات امنیتی قندهار اظهار نظری نکرده است، اما این نخستین‌بار است که رهبر این گروه از طریق پیام صوتی با برخی مقامات امنیتی گفتگو می‌کند و صدای آن نشر می‌شود.

پس از آنکه داعش با انجام حمله انتحاری در مقابل شعبه کابل‌بانک در قندهار در روز دوم حمل دست‌کم ۴۳ نفر را کشته و ۴۵ نفر را زخمی کرد، طالبان تدابیر امنیتی را در قندهار افزایش داده‌اند.

منابع محلی می‌گویند که پاسگاه‌های امنیتی در این شهر افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟