رنگ سال ۲۰۲۱

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 101322

رنگ سال برای کسانی که مد برای شان مهم است چیزی بسیار ضروری به نظر می رسد. شاید خیلی ها منتظر این اعلان باشند، که بتوانن بر طبق آن، دکوراسیون منزل خود را، لباس، کیف و کفش و دیگر چیزهای شان را تهیه کنند.

گمانه های مختلفی در خصوص انتخاب رنگ سال ۲۰۲۱ و ۱۴۰۰ رقم خورده بود، در نهایت موسسه پنتون (شرکتی که به عنوان تعیین کننده غیر رسمی رنگ سال شهرت جهانی دارد ) این انتظار را به پایان رساند و مانند سال های گذشته رنگ سال ۲۰۲۱ را هم مشخص کرد.

رنگ سال ۲۰۲۱ به انتخاب این شرکت از دو رنگ زرد و خاکستری تشکیل شده است و نشان دهنده آن است که چطور عوامل و عناصر مختلف برای این که حامی یکدیگر باشند می توانند کنار هم قرار بگیرند.

رنگ سال 2021
رنگ سال ۲۰۲۱

این شاید بهتریت توصیف برای پیشنهاد رنگی شرکت پنتون در سال ۲۰۲۱ باشد.

محققان و کارشناسان این شرکت رنگ زرد را به دلیل القای حس قدرت و مثبت بودن و گرمای آفتاب و خاکستری را به دلیل سایه‌های زیبا و همچنین الهام‌ بخشی و تلاش برای شادی انتخاب کرده‌اند. این محققان بر این باورند که ترکیب این دو رنگ پیام قدرت و امید را به جهان القا می‌کنند..

شرکت پنتون هر سال رنگ جدیدی را به عنوان رنگ سال به جهان معرفی می‌ کند. این شرکت از سال ۱۹۶۲ راه اندازی شد و در سال ۲۰۰۰ به صورت غیر رسمی اولین پیشنهاد رنگی خود را داد و طراحان زیادی از پیشنهاد آنها استقبال کردند.

رنگ انتخاب شده برای سال ۲۰۲۱ و ۱۴۰۰ ترکیبی از حس سنگی و کاربردی و در عین حال گرم و خوش بینانه است که تداعی کننده ی انرژی مثبت و قدرت است.

از اولین باری که این شرکت رنگ سال را تعیین کرد، اولین بار یعنی دقیقاً ۲۲ سال قبل تا امسال این بار دوم است که پنتون این دو رنگ به ‌عنوان رنگ سال اعلام کرده است.

رنگ اول یعنی همان رنگ خاکستری یک رنگ ملایم و سایه مانند است که پایه‌های بتنی و سواحل شنی را برای مان تداعی می کند رنگ دوم که رنگ زرد روشن است مانند نور خورشید نوید بخش یک حس خوب است، حس خوب زندگی.

در حقیقت این دو رنگ انتخابی پنتون حکایتی رنگی از درونیات عمیق متفکرانه به همراهی خورشید و حال و هوایی گرم و دوستانه را روایت می کنند..

این شرکت خوش سلیقه با انتخاب زرد و خاکستری به جهانیان اعلام کرده است که رسیدن به آرامش و خوشبختی تنها با تکیه بر تلاش و پشتکار است که دست یافتنیست.

رنگ سال 2021
رنگ سال ۲۰۲۱

تلفیق رنگ های زرد و خاکستری شاید یک ترکیب الهام بخش باشد که همچون دیگر زیبایی ها کورسویی از امید را در این وانفسا برای ما باز می کند.

شاید این حس زیبایی که جهان از ترکیب این دو رنگ به خود می گیرد، این همه آشفتگی و نابسامانی را شفا بخشد و به روح انسانی حیاتی دوباره بخشد، چرا که رنگ ها می توانند با روح و روان ما یگانه شوند و تاثیرات زیبایی بر درون ما بگذارند.

در سال ۲۰۲۱ همانند دیگر سال ها جهان به دنبال دستیابی به راه هایی برای تقویت انرژی هستند و امید همچنان سایه اش را از سر جهان بر نمی دارد.

رنگ زرد روشنی که توسط شرکت پنتون انتخاب شده دارای کد رنگی پنتون۱۳-۰۶۷ یک زرد بسیار زیبا و درخشان است با نشاط و سرزندگی فراوان که گرمای آن چون نور خورشید انرژی بخش است.

رنگ خاکستری این انتخابی این شرکت دارای کد رنگی پنتون۱۷-۵۱۰۴ می باشد. این رنگ نماد مواد و عناصر جامد، جاودانه و قابل اعتماد است که یک پایه مستحکم ایجاد می کند.

این رنگ خاکستری تداعی کننده خونسردی، مقاومت و استواری برای جهان می باشد.

ترکیب رنگ های زرد و خاکستری به روحیات، نیاز های درونی و حس دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن تان جسارت می بخشد و صدای تان را برجسته تر می کند.

ترکیب این دو رنگ به بینش، نو آوری و شهود آغشته می شود، احترام به اندیشیدن، تجربه و هوشیاری، بازسازی را الهام می بخشد و جهان را به سمتی که تفکرات و اندیشه های جدید است رهنمون می‌ شود.

دلیل انتخاب این دو رنگ

در حقیقت ترکیب دو رنگ خاکستری و زرد روشن به شکل دیدن نوری در انتهای یک تونل تاریک، شادی بخش و امیدورار کننده است.

رنگ سال 2021
رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ خاکستری برای بار اول است که به ‌عنوان رنگ سال انتخاب می‌ شود و رنگ زرد هم برای دومین بار است که به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود.

به اعلام موسسه پنتون از ابتدا قرار نبود انتخاب رنگ به این شکل باشد و دو رنگ به ‌عنوان رنگ سال اعلام شود اما هر چه بیشتر در خصوص انتخاب رنگ تصمیم‌ گیری و همفکری انجام شد، بیشتر به این نتیجه رسیدند که یک رنگ برای سال پیش رو کافی نیست.

شرایط پیش آمده به دلیل کرونا برای این انتخاب مشکلاتی به وجود آورد، چرا که هر ساله پژوهشگران این شرکت جهانی در طول سال به مناطق مختلف دنیا سفر می کردند و پژوهش های زیادی در این رابطه انجام می دادند.

اما در سال گذشته با توجه به شرایط پیش آمده و پاندمی کرونا بسیاری از این سفرها محدود شد و محققان این شرکت  مجبور شدند به ارتباطات آنلاین و اطلاعات کارمندان محلی خود بسنده کنند.

دلیل شرکت پنتون برای انتخاب رنگی از خانواده خاکستری، وضعیتی است که جهان در آن به سر می برد.

 آخر سر هم از بین تمام طیف‌ های رنگ خاکستری، خاکستری غائی که یک نوع خنثی از رنگ خاکستری است را انتخاب کردند.

این رنگ خاکستری نه زیاد تیره و نه‌ خیلی روشن است و بیشتر یک خاکستری گرانیتی است، یک نوع رنگ که نشان دهنده خِرَد است.

حسی که ریشه رنگ خاکستری منتقل می کند و ساخت ‌و ساز، رنگ خاکستری با بقیه رنگ ‌ها دارای سازگاری بالای است.

هر چند که این رنگ از خانواده خاکستری، یعنی خاکستری غائی، تا اندازه ای رنگ قابل اعتماد است اما خیلی زیباتر و شکیل تر می شود اگر با یک رنگ روشن ترکیب شود.

ترکیب رنگ خاکستری با زرد روشن، زردی که به تندی زرده تخم مرغ است یک ترکیب کامل است.

در هر صورت این ترکیب زیبا برای ما نوید بخش روزهای خوش پایانی سال ۲۰۲۱ خواهند بود.

.