در پی بارنده‌گی و سرازیرشدن سیلاب در تخار ۱۷ خانواده مفقود شدند

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 179086

در پی بارنده‌گی شدید و سرازیرشدن سیلاب در چهار ولسوالی تخار، دست‌کم ۱۷ خانواده مفقود شده‌اند و خسارات هنگفت مالی بر مردم وارد شده است.

مقام‌های ریاست آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در تخار روز یک‌شنبه، ۹ ثور، گفته که بارنده‌گی شدید طی چهار روز اخیر در ولسوالی‌های ورسج، فرخار، ینگی‌قعله و اشکمش این ولایت، در کنار مفقود کردن شماری از خانواده‌ها، تلفات جانی و خسارات مالی برجا گذاشته است.

به گفته آنان، شب گذشته در اثر سیلاب در ولسوالی اشکمش، ۱۰ خانواده به شمول زنان و کودکان مفقود شده‌اند.

طبق اظهارات، در دو رویداد دیگر هفت خانواده در ولسوالی‌های ینگی‌قلعه، فرخار و روسج این ولایت در سیلاب مفقود شده و تا کنون هیچ نشانه از آنان یافت نشده است.

در همین حال، ریاست آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در تخار از تخریب هفت هزار جریب زمین زراعتی، تلف شدن ۳۰ رأس مواشی و تخریب ۲۳ خانه در سطح چهار ولسوالی این ولایت خبر داده است.

از سوی دیگر، باشنده‌گان ولسوالی اشکمش می‌گویند که با گذشت دو روز و به دنبال سرازیرشدن سیلاب در این ولسوالی هیچ‌گونه کمکی از جانب نهادهای مربوط طالبان دریافت نکرده‌اند و در فضای باز زنده‌گی می‌کنند.

وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی طالبان نیز اعلام کرد که در پی سرازیرشدن سیلاب‌های اخیر در کشور، دست‌کم هشت تن جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟