داعش نیروهای اخراجی طالبان را جذب می‌کند

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 177313

منابع خبری از پیوستن نیروهای اخراج شده طالبان به گروه داعش خبر داده و می‌گویند که داعش نیروهای اخراجی طالبان را در میدان‌وردک جذب می‌کند.

بربنیاد گزارش‌ها، اداره استخبارات طالبان در یک نامه رسمی گزارش داده است که داعش در میدان‌وردک به سربازگیری آغاز کرده است.

این نخسین بار است که یک نهاد امنیتی طالبان سربازگیری داعش را تایید می‌کند.

در این نامه آمده که «داعش» آن عده اعضای طالبان را در میدان‌وردک استخدام می‌کند که در پی پاک‌سازی اخراج شده‌اند.

براساس این نامه، مدیریت عملیاتی اداره استخبارات طالبان از حضور داعش اظهار نگرانی کرده است.

در این نامه تاکید شده که «داعش» آن عده اعضای طالبان را در میدان‌وردک استخدام می‌کند که در پی پاک‌سازی اخراج شده‌اند. برپایه این نامه، طالبان از آن‌ها در راستای اهداف اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.

در این سند استخباراتی طاالبان همچنین آمده است که این گروه عملیات اطلاعاتی را به منظور جلوگیری از تحقق اهداف داعش در ولسوالی‌های ولایت میدان‌وردک آغاز کرده است.

اداره استخبارات طالبان در میدان‌وردک همچنین از مدیریت ۰۷۴ اداره عمومی استخبارات گروه حاکم در کابل خواسته است که برای تامین امنیت مقام‌های طالبان در این ولایت تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کند.

این نگرانی مقام‌های طالبان باعث ‌شده که این گروه در نامه‌ای عنوانی مردم ولسوالی سیدآباد ولایت میدان‌وردک از آن‌ها بخواهند که فعالیت‌های داعش را به این مقام‌ها گزارش دهند. در این نامه طالبان شماره‌های تلفون مقام‌های استخباراتی طالبان درج شده است.

همچنین در این نامه از ملا امامان مساجد و مردم خواسته شده است که برای بقای حکومت طالبان اطلاعاتی را در مورد هرگونه فعالیت غیرقانونی و مشکوک در مناطق خود گزارش دهند.

این در حالی است که طالبان می‌گویند که داعش را سرکوب کرده‌اند و این گروه قادر به ظهور مجدد نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟