«داعش» نام مستعار

  • انتشار: ۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 136135

پس از شکست پروژه سقوط دادن بشار اسد در سوریه، و ناکامی تروریستان به نام داعش در عراق، و ناکامی در نفوذ دادن آنان در ایران برای گسترش ناامنی، از سوی ایالات متحده امریکا، امارات، ترکیه، اسراییل، نام داعش در افغانستان هم گرفته شد. گزارش های نیز نشر گردید که داعشیان شکست خورده در افغانستان انتقال داده شده اند.
پس از آن هرچندگاه خود ترقانی های در افغانستان ، خصوصا در مناطق شیعه نشین صورت گرفت. در اعلامیه های مشکوک و مبهم مسئولیت این خود ترقانی به داعش نسبت داده می شد.
در عملیات های که برای سرکوب داعش در دوران جمهوریت انجام شد، از جمله استفاده از مادر بمب ها در ننگرهار ، مرکز داعش، آمریکایی ها پایان داعش را در افغانستان اعلام کردند.
با سقوط دادن جمهوریت بر مبنای پروژه مشخص شده از سوی آمریکا و متحدانش و استقرار امارت، مقام های امارتی از آغاز تاکنون بارها گفته اند که داعش در افغانستان وجود ندارد، تهدید نیست ووووو. ولی با گذشت هر روز نقیض آن ادعاها آشکار می شود. خود ترقانی ها و عملیات ها و اظهار نگرانی ها همه به آدرس داعش صورت می گیرد. آخرین مورد از این ادعاها، اظهار نگرانی سیگار از حضور تروریست ها، از جمله القاعده و داعش در افغانستان، در مقابل رد نمودن خلیل زاد این اظهار نگرانی ها را ، و مطرح کردن کشته شدن مغز متفکر داعش در حمله به نیروهای امریکایی در میدان هوایی کابل می باشد.
از مجموع این زبان و زبانک ها و گل آلود کردن ها چنین پیداست که نیرویی به نام داعش، با آن تشکیل و برنامه ای که در سوریه و عراق بود ، در افغانستان وجود ندارد. آنچه داعش خوانده می شود نیروهای ذخیره خودترقانی هستند که در دوره جمهوریت هم از سوی عواملی در امنیت ملی حمایت و سازماندهی می شد، اینک نیز همان قطعات در ساختار امارت وجود دارند تا در شرایط مقتضی برای اهداف متفاوت، از آن استفاده گردد. اختیار و فرماندهی این نیروی ذخیره در گذشته هم در اختیار جمهوریت نبود و حالا هم در اختیار امارت نیست، بلکه در اختیار کسی است که «دالر» می داد و حالا هم می دهد.
بنابراین «داعش» نام مستعاری است برای نیروی ویژه خود ترقانی در همه فصول؛ سر گرگ برای ترساندن روباهان.

عبدالشکور اخلاقی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟