حنفی: غرب در افغانستان جز گسترش «بی‌حجابی» کار دیگر نکرده است

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 179305

خالد حنفی؛ وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان می‌گوید که نیروهای خارجی طی دو دهه حضور در افغاسنان به جز «گسترش بی‌حجابی» کار دیگر نکرده است.

آقای حنفی که امروز سه‌شنبه، ۱۱ ثور در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک کابل صحبت می‌کرد ادعا کرد که دو دهه حضور نیروهای خارجی و غرب در افغانستان، حقوق زنان در این کشور تأمین نشد.

او افزود که در این مدت نیروهای خارجی به رهبری امریکا جز «گسترش بی‌حجابی» کاری دیگر نکرده‌اند. او گفت که ایالات متحده اکنون حقوق زنان را مطرح می‌کند در حالی که خود شاهد نقض آن‌ها است.

او همچنین تأیید کرد که رهبر طالبان فرمان شش ماده‌ای درباره زنان صادر کرده که بر اساس آن، کمیسیون سمع شکایات وزارت امر به معروف طالبان مسئولیت تطبیق، تعقیب و تدارک این دستورات را بر عهده دارد.

این مقام طالبان در حالی امریکا و غرب را متهم به تامین نکردن حقوق زنان در افغانستان و گسترش بی‌حجابی می‌کند که این گروه به نقض گسترده حقوق زنان در حاکمیت حدود سه ساله خود در افغانستان متهم است.

روز گذشته نیز نماینده‌های کشورها و مسوولان نهادهای حقوق بشری بین‌‌المللی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، طالبان را به نقض گسترده حقوق زنان، اعمال تبعیض جنسیتی و ظلم سیستماتیک علیه زنان متهم کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟