حمله هرات؛ صالح از نرمش شیعیان در قبال طالبان انتقاد کرد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 179327

امرالله صالح؛ معاون رییس جمهور پیشین افغانستان و رهبر جریان سیاسی «روند سبز» با اشاره به حمله مسلحانه دوشنبه‌شب به نمازگزاران شیعه در ولسوالی گذره هرات، بزرگان شیعه را به خاطر مدارا با طالبان به گونه تلویحی مورد انتقاد قرار داده است.

آقای صالح در پستی در شبکه ایکس نوشته است که طالب مشروعیت، حیثیت و منزلت شیعه را نشانه گرفته و داعش جسم او را. او افزوده است: «این تناقض راه به جایی نمی برد. عمیق تر فکر کنید».

او در ادامه گفته که این آخرین حمله بر هرات نیست و با ماتم کاری ساخته نمی‌شود. وی تاکید کرده که قیام علیه طالبان به این حملات پایان خواهد داد.

حمله افراد مسلح به نمازگزاران شیعه در مسجدی در ولسوالی گذره هرات که ۷ شهید و زخمی برجا گذاشت، واکنش‌های گسترده را در پی داشته است و نمایندگان و سفرای کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و سیاسیون نیز آن را محکوم کرده‌اند.

دو مهاجم مسلح شامگاه روز دوشنبه، ۱۰ حوت بر نمازگزاران مسجد موسوم به «امام زمان» در ولسوالی گذره هرات حمله کردند. عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت داخله طالبان گفت که در اثر این حمل ۶ نفر کشته و یک تن دیگر مجروح شده‌اند. امروز گزارش شد که شمار زخمیان این رویداد به نفر رسیده و یک زن و یک کودک نیز در جمع شهید شده‌های این رویداد قرار دارند.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است و طالبان گفته‌اند که بررسی‌ها در این باره را آغاز کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟