«جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان» خواستار حضور پررنگ در نشست دوحه شدند

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 170759

«جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان» در یک نامه‌ی سرگشاده به سازمان ملل متحد، خواستار حضور پررنگ مخالفان طالبان، به‌ویژه زنان معترض در دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در مورد افغانستان در دوحه شدند.

این نامه‌ی سرگشاده دیروز (چهارشنبه، ۱۱ دلو) به آدرس سازمان ملل متحد که میزبان دومین نشست ویژه‌ی نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان در دوحه است، صادر شده است.

در این نامه آمده است: «حضور نمایندگان جنبش‌های اعتراضی زنان به‌عنوان یکی از ستون‌های قوی حوزه‌ی مبارزه علیه تروریست‌های طالب، نسل‌کشی و آپارتاید جنسیتی جاری در تمام نشست‌های بین‌المللی در ارتباط به بحران افغا‌نستان حتمی و ضروری می‌باشد.»

اعضای جنبش‌های اعتراضی زنان در این نامه گفته‌اند در صورت هرگونه بی‌توجهی در زمینه‌ی حضور نمایندگان با صلاحیت مخالفان طالبان، نتایج این نشست‌ها برای مردم افغانستان غیرقابل قبول خواهد بود و وضعیت حقوق‌ بشر و حقوق‌ زنان را بدتر خواهد کرد.

آنان از سازمان ملل متحد خواسته‌اند که در رابطه به وضعیت افغانستان، به‌ویژه حقوق‌‌ بشر و حقوق زنان مسئولانه رفتار کنند و اعتبار این سازمان را نزد زنان افغانستان محفوظ نگه دارد.

نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در روزهای ۱۸ و ۱۹ فبروری در دوحه برگزار شود.

هنوز روشن نیست که از افغا‌نستان چه کسانی در این نشست دعوت شده‌اند، اما مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفته است که از این گروه برای اشتراک در این نشست دعوت شده است.

شماری دیگر از گروه‌های سیاسی افغانستان نیز از سازمان ملل متحد خواسته‌اند که از آنان برای شرکت در این نشست دعوت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟