جلسه معترضان با مقامات محلی طالبان در بدخشان بی‌نتیجه پایان یافت

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 179642

منابع مردمی در ولایت بدخشان می‌گویند که جلسه نمایندگان معترضان با مقام‌های محلی طالبان در ولسوالی درایم این ولایت بر سر مجازات عاملان قتل دو غیرنظامی از سوی طالبان، بی‌نتیجه پایان یافته است.

این منابع مردمی گفتند که مقامات طالبان در ولسوالی درایم امروز یکشنبه، ۱۶ ثور نشستی را با حضور نمایندگان معترضان برگزار کردند که این نشست با اختلاف بر سر مسایلی مثل مجازات قاتلان نظام‌الدین و عبدالباسط؛ دو تن از معترضان بی‌نتیجه پایان یافت.

به گفته منابع در این نشست که در قریه قرلق ولسوالی درایم برگزار شده بود، برخی از مقامات محلی طالبان به شمول معاون والی و ولسوال‌های طالبان حضور داشتند.

منابع آگاه از جلسه گفتند که معترضان در این نشست خواهان اخراج طالبان مسلحی شدند که از دیگر ولایت‌ها به بدخشان آمده‌اند و با زبان‌های مردم مثل «فارسی و اوزبیکی» آشنایی ندارند.

آنان همچنین گفتند مردم محل و خانواده‌های قربانیان باید اطمینان حاصل کنند که قاتلان نظام‌الدین؛ پیرمرد اهل درایم و عبدالباسط؛ جوان ۲۵ ساله اهل ارگو مجازات شوند.

مردم بدخشان می‌گویند که نظام‌الدین روز جمعه در ولسوالی درایم و عبدالباسط روز شنبه در ولسوالی ارگو به دست افراد مسلح طالبان کشته شدند.

مردم این دو ولسوالی همچنین گفتند که در صورتی که کشت بدیل کوکنار به کشاورزان ارایه شود، آنان آماده‌اند با دستان خود مزارع خشخاش را نابود کنند.

با این حال به گفته مردم محل مقامات محلی در این نشست طالبان آماده نشدند درباره مجازات قاتلان دو باشنده بدخشان به خانواده‌های قربانیان و مردم معترض تعهد بدهند و به همین دلیل جلسه مذکور بی‌نتیجه پایان یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟