جبهه مقاومت ملی: جامعه جهانی سیاست‌ غیرمسوولانه خود در برابر طالبان را خاتمه دهد

  • انتشار: ۸ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 178888

جبهه مقاومت ملی افغانستان به مناسبت ۸ ثور، سی‌ودومین سال‌روز پیروزی مجاهدین در برابر تجاوز نیروهای شوروی سابق، گفته است که کشورهای منطقه و جامعه جهانی سیاست‌های غیرمسوولانه و مماشات‌آمیز خود در برابر طالبان را خاتمه دهند.

این جبهه روز شنبه، ۸ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته که «ظلم، بی‌عدالتی، خشونت و استبداد طالبان»، افغانستان را به «زندان بزرگی» برای شهروندان کشور مبدل کرده است.

در اعلامیه افزوده شده است: «به این وسیله یک بار دیگر از تمامی نیروهای آزادی‌خواه و آینده‌نگر می‌خواهیم که صف واحد و نیرومندی را علیه رژیم سرکوب‌گر و شرارت‌پیشه طالبانی تقویت کرده و مسوولیت ایمانی و وجدانی خویش را در قبال مردم و نسل‌های آینده ادا نمایند.»

جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکید کرده است که جامعه جهانی در کنار مردم افغانستان ایستاده‌گی کند تا «سایه تروریسم بین‌المللی» گسترش پیدا نکند.

سی‌ودو سال پیش از امروز (۸ ثور ۱۳۷۱) نیروهای مجاهدین پس از نبرد چندساله علیه حامیان نظام تحت حمایت شوروی پیشین به پیروزی رسیدند.

این روز از دیدگاه برخی از شهروندان افغانستان روز پیروزی به شمار می‌رود و برخی هم هشتم ثور را آغاز بدبختی‌های جدید می‌خوانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟