جبهه مقاومت: بیش‌تر جنایات جنگی و بشری طالبان در افغانستان ثبت‌ناشده باقی مانده است

  • انتشار: ۸ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 178853

جبهه مقاومت ملی افغانستان در‌ واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه گفته است، آنچه که در این گزارش آمده، بخش کوچکی از «جنایات طالبان» است.

این جبهه روز پنج‌شنبه، ۶ ثور، خاطرنشان کرده است که نبود نهادهای ناظر حقوق بشر در کشور سبب شده است که بخش عمده‌ای از «جنایات جنگی و حقوق بشری» طالبان ثبت‌ناشده باقی بماند.

در این بیانیه در انتقاد از سیاست جامعه جهان در برابر طالبان آمده است: «سیاست مماشات‌محور جامعه جهانی با این گروه تروریستی، نه‌تنها افغانستان را به کام فاجعه‌ بشری فرو می‌برد، بلکه بار دیگر این کشور را به پناه‌گاه امن گروه‌های تروریستی و دشمنان حقوق‌ بشر مبدل می‌کند.»

این جبهه تاکید کرده است که ادامه غیبت نهادهای ناظر در افغانستان، دامنه خشونت و نقض حقوق بشر در افغانستان را گسترش می‌دهد.

جبهه مقاومت ملی همچنان از جامعه جهانی خواسته است که «به‌جای ابراز تأسف و ادامه سیاست مماشات و تعامل»، اقدامات جدی و عملیِ بازدارنده را علیه این گروه روی دست بگیرند.

به باور این جبهه، تنها راه پایان دادن به وضعیت موجود، مبارزه مسلحانه علیه طالبان است.

وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه، گزارش سالانه‌اش درباره وضعیت افغانستان را که حاوی اطلاعات تکان‌دهنده در مورد زنان زندانی نزد طالبان است، نشر کرد.

واشنگتن تاکید کرد که با این وضع، طالبان به رسمیت شناخته نخواهند شد.

گزارش وزارت خارجه امریکا با واکنش‌های زیادی همراه بود و طالبان آن را به‌شدت رد کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟