جبهه مقاومت: افراط‌گرایى به‌شکل سیستماتیک به‌سوی روسیه در حال انتقال است

  • انتشار: ۴ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 175967

جبهه مقاومت ملی افغانستان در واکنش به حمله مرگبار در روسیه گفته که «افراط‌گرایى و تروریسم» به‌شکل هدفمندانه و سیستماتیک به‌سوی آسیاى میانه و روسیه در حال انتقال است.

جبهه مقاومت ملی افغانستان روز شنبه، ۴ حمل با نشر خبرنامه‌ای حمله گروه داعش بر یک کنسرت در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه را تقبیح کرده است.

در خبرنامه آمده است:‌ «مردم افغانستان از ناحیه افراط‌گرایى و تروریسم سال‌هاى طویل است که رنج می‌برند و این پدیده به‌شکل هدفمندانه و سیستماتیک به طرف آسیاى میانه و فدراسیون روسیه در حال انتقال است.»

این جبهه کشورهاى منطقه و جهان را به مبارزه مشترک در برابر آنچه «افراطیت و تروریسم» خوانده، دعوت کرده است.

جبهه مقاومت تصریح کرده است: «ما بارها چه قبل از سقوط نظام در کشور ما و چه بعد از آن، هشدار می‌دادیم که این برنامه و جنایت در حال اتفاق افتادن است.»

گفتنی است که بربنیاد آخرین آمار، در اثر گلوله‌باری شب گذشته افراد مسلح بر مردم در مسکو دست‌کم ۶۰ تن کشته و بیش از ۱۵۰ تن زخمی شدند.

دبیر کل سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سایر کشورها از جمله پاکستان، ایالات متحده امریکا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا این حمله را محکوم کرده‌اند.

گروه داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت و کاخ سفید نیز گفت که در اوایل ماه روان میلادی به مقام‌های روسیه در مورد حمله تروریستی که احتمالاً «اجتماعات بزرگ» در مسکو را هدف قرار می‌دهد، هشدار داده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟