تیم انتخاباتی «اتمر» کمپاین های انتخاباتی خود را به تعلیق درآورد

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 68145

تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری محمد حنیف اتمر در بیانیه ای اعلام کرد که در انتقاد به عدم شفافیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تداوم اقدامات غیرقانونی تیم حاکم، وخامت وضعیت امنیتی و همچنین پیشرفت‌های روند صلح، فعالیت های انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورده است.

این تیم در بیانیه خود که در صفحه رسمی محمد حنیف اتمر نیز منتشر شده آورده است: افغانستان امروز در وضعیت حساس و سرنوشت ساز قرار دارد. در حالی که مردم ما در معرض تهدیدات فزاینده قرار دارند، فرصت‌هایی نیز در دسترس است که اگر از آن استفاده بهینه صورت گیرد، امکان گذار از شرایط حساس کنونی و رسیدن به صلح و رفاه میسر خواهد شد. امروز رسالت تاریخی همه ما افغان‌ها این است که از وضعیت خود و کشور عزیزمان درک واقع بینانه داشته و نگذاریم فرصت‌های موجود از دست برود که در آن صورت مسوولیت تاریخی متوجه ما خواهد بود.

این بیانیه افزوده است: روند ملی انتخابات به دلیل اقدامات غیر قانونی و بی باکانه تیم حاکم خدشه دار شده و اعتبار خود را کاملا از دست داده است.  با وجود تلاش های جدی و متواتر تیم صلح و اعتدال در همکاری با سایر تیم های انتخاباتی در چارچوب شورای هماهنگی نامزدان،‌ به شمول اقدام در مورد تعلیق یک هفته‌ای کمپاین‌های انتخاباتی،‌ متاسفانه اصلاحات لازم به میان نیامده و مداخلات عریان دستگاه ارگ تا امروز ادامه دارد.  با دوام چنین وضعیت امروزه هیچ اطمینانی در مورد شفافیت انتخابات و تضمین فضای آزاد و عادلانه برای انتخابات وجود ندارد.

تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» در ادامه تصریح کرد: همچنان، امنیت به مثابه مهمترین عنصر برای برگزاری انتخابات بیش از پیش به وخامت گراییده است.  با گذشت هر روز تهدیدات علیه روند انتخابات افزایش یافته و تداوم این وضعیت نه تنها برای تیم های انتخاباتی و فعالیت های کمپاینی شان در سرتاسر کشور تهدید آمیز است، بلکه زندگی میلیون‌ها افغان را که باید در انتخابات اشتراک کنند به خطر مواجه می سازد.

تیم انتخاباتی افزوده است: دیدگاه ما از تلاش های موازی در دو عرصه انتخابات و صلح همواره این بوده که هر دو روند مذکور برای افغانستان دارای اهمیت حیاتی می باشند ولی در حالی که پروسه صلح به پیشرفت نایل گردیده مبرهن است که افزایش ناامنی ها و بی ثباتی سیاسی مرتبط به پروسه انتخابات و همچنان تهدیدات بالقوه در مقابل انتخابات، به یقین روند صلح را متضرر خواهد ساخت.

همچنین در بخش پایانی این اعلامیه آمده است: با در نظر داشت موارد فوق تیم صلح و اعتدال با وحدت نظر همه رهبران تیم و با رعایت قانون اساسی و سایر اسناد تقنینی نافذ در کشور و با حفظ تمام حقوق و امتیازات قانونی خویش،‌ تصمیم گرفته است تا در روند کنونی انتخابات کمپاین خود را متوقف ساخته و به تعلیق قرار دهد. رهبری تیم صلح و اعتدال با در نظر داشت وضع متغیر در کشور نقش خود را متواتر تحت مطالعه قرار داده و در تطابق با شرایط و انکشافات سیاسی آینده تصامیم لازم را اتخاذ خواهد نمود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟