توقعات اضافی حکمتیار

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 177362

نکات مطرح‌شده از سوی حبیب‌الرحمان پسر گلبدین حکمتیار در گفتگو با تلویزیون آمو به شرح زیر است:

  1. ملک بزرگی مشتمل بر چندین خانه در دارالامان از سوی حکومت پیشین به عنوان اقامتگاه و دفتر کار در اختیار حکمتیار گذاشته شده بود.
  2. بالغ بر ۳۰ هزار دالر تحت عنوان کرایه خانه به حکمتیار داده می‌شد.
  3. ۱۰۰ نفر محافظ و نگهبان حکمتیار از طرف نهاد رجال برجسته حکومت پیشین معاش دریافت می‌کردند.
  4. حکمتیار جایداد سپرده‌شده از سوی حکومت پیشین را ملک شخصی خود تلقی کرده و در محدوده آن ساخت‌و‌ساز جدید انجام داده و بناهایی تازه احداث کرده است.
  5. طالبان باید به مفاد توافقنامه امضاشده بین حکومت گذشته و حکمتیار متعهد می‌ماندند که متاسفانه نماندند!
  6. طالبان با گروه‌های برون‌مرزی مشترکا حکومت می‌کنند.

گلبدین؛ این نماد ناسازگاری و نکبت و شکست و شوم‌بختی سیاسی هنوز که هنوز است فکر می‌کند عالم و آدم بدهکار او و افکار تروریست‌پر‌ورش هستند حتی طالبان! این آدم که در آدم‌کشی و خون‌ریزی دست کمی از حاکمان کنونی ندارد، از یک سو در محل اقامت خود نماز جمعه و جماعت برگزار می‌کند و از سوی دیگر، در ملک دولتی که جزو دارایی‌های عامه است، دخل و تصرف می‌نماید و خانه می‌سازد، گویی آن را از جد و اجدادش به ارث برده است.
حکمتیار از طالبان همان توقعی را دارد که از حکومت پیشین داشت. گویا وی نمی‌داند که رژیم تغییر کرده و حاکمان فعلی کدام دینی از حکمتیار بر گردن خودشان احساس نمی‌کنند که اجازه دهند امارتی در درون امارت‌شان به حیات متوهمانه خود ادامه دهد، و دیگر زمان ناز و طنازی و عشوه فروختن به حکومت کرزی و غنی گذشته است.
نام‌برده که دست‌کم ۴۰ سال است برای به زعم خودش دین، آدم می‌کشد و ویران می‌کند، در زندگی شخصی خود تا خرخره در لجنزار فساد و عیاشی و اشرافیت مذهبی غرق است! تویی که به بهانه مبارزه با آمریکایی‌ها ۱۵ سال چونان موش به تاریک‌خانه خزیدی و گاهی خفاش‌آسا در ظلمت تروریسم بمب منفجر کرده و بیگناهانی را راهی دیار عدم می‌ساختی، چطور به خودت اجازه دادی که ماه سی هزار دالر از همان آمریکاهایی‌ها مستمری بگیری تا دیگر در وزیراکبرخان انتحار نکنی؟! و چگونه باری به ذهنت خطور نکرد که نماز در مکان تحفه داده شده از به گمان خودت دست‌نشانده آمریکا صحیح خواهد بود یا نه!؟ و به چه دلیل وجدان‌پسندی در آن ملک تصرف شخصی کردی!؟
طالبان در طول عمر سیاسی و نظامی‌شان اگر یک کار خوب کرده باشند، همین اخراج تو از ملکی است که برای خودت از شیر مادر حلال‌ترش می‌دانستی.

هادی رحیمی زاده

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟