تمایل حزب عمران خان برای مذاکره با ارتش پاکستان

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179166

حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان؛ نخست وزیر پیشین پاکستان از تمایلش برای مذاکره با ارتش این کشور خبر داده است.

حزب تحریک انصاف پاکستان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که این حزب، مشروط به تضمین فضای مناسب و پس گرفتن پرونده‌ها علیه سران و اعضای آن، آماده است با «ذی‌نفعان واقعی» وارد مذاکره شود.

این بیانیه طی یک نشست غیررسمی با حضور شبلی فراز؛ رهبر مخالفان در مجلس سنا و خبرنگاران در «خانه خیبرپختونخوا» اسلام‌آباد بیان شد.

فراز در پاسخ به این پرسش که آیا تحریک انصاف حاضر به مذاکره با احزاب سیاسی است، گفته: «تحریک انصاف به عنوان یک حزب سیاسی همیشه آماده مذاکره است. با این حال، باید فضایی مساعد برای مذاکرات وجود داشته باشد که باید در چارچوب قانون اساسی انجام شود.»

براساس گزارش دان، یک منبع آگاه به نقل از رهبر تحریک انصاف گفته که فضای کنونی برای مذاکره مناسب نیست و مذاکره با ذی‌نفعان و کسانی که قدرت واقعی دارند، انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عمران خان؛ رییس و مؤسس حزب تحریک انصاف و رؤوف حسن؛ دبیر مطبوعاتی این حزب نیز اظهارات مشابهی داشته‌اند.

یکی از مسئولان تحریک انصاف نیز در این‌باره گفته: «این موضع حزب تحریک انصاف است که اگر مجوز آن به عنوان بزرگ‌ترین حزب سیاسی پذیرفته شود و پرونده‌های غیرقانونی علیه اعضا و سران پس گرفته شود، این حزب برای مذاکره آماده است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟