تحصن کارگران پاکستانی در اعتراض به برخورد خشن مرزبانان پاکستان و طالبان

  • انتشار: ۷ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 176270

ده‌ها کارگر محلی پاکستان در اعتراض به برخورد خشن نیروهای مرزی پاکستان و طالبان تحصن کرده‌اند.

بربنیاد گزارش‌ها، ده‌ها کارگر محلی پاکستانی امروز سه‌شنبه، ۷ حمل در اعتراض به برخورد خشن نیروهای مرزی پاکستان و طالبان در گذرگاه تورخم، در منطقه لندی کوتل پاکستان تحصن کردند.

معترضان می‌گویند که با وجود داشتن مدارک قانونی برای تردد، نیروهای مرزی با آن‌ها برخورد نامناسب و خشن دارند.

فرمیدالله شینواری؛ نماینده کارگران معترض به روزنامه دان گفته: «اگرچه کارگران به تمام قراردادها و قوانین مرزی احترام می‌گذارند و نیمی از مجموع حدود ۷۰۰ نفر کارگر دارای پاسپورت و ویزای معتبر هستند، اما به آن‌ها اجازه داده نمی‌شود که در دوطرف مرز به کار خود ادامه دهند.»

او همچنین گفته که مقام‌های طالبان در این گذرگاه اسناد مسافرتی قانونی ۱۵ کارگر محلی را ضبط کردند و آن‌ها را تحت شکنجه جسمی قرار دادند و مقدار کمی از مواد خوراکی را که به افغانستان حمل می‌کردند مصادره کرده‌اند.

این معترضان هشدار داده‌اند که در صورت ادامه این وضعیت و حل نشدن مشکل تردد، جاده منتهی به گذرگاه تورخم را می‌بندند.

نمایندگان کارگران معترض گفته‌اند تاکنون هیچ‌یک از همکارانش در تجارت غیرقانونی مواد مخدر، پول یا اسلحه دخیل نبوده‌اند، اما کارگران اجازه ندارند به تجارت کوچک قانونی خود ادامه دهند.

معترضان گفته‌اند درحالی که برای حل این مشکل با مقام‌های امنیتی، گمرکی و مهاجرت، بزرگان محلی و سیاستمداران دیدار و با طالبان گفتگو کرده‌اند، اما این گفتگوها هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟