تاکید والی طالبان در بامیان بر اجرای قصاص و قطع عضو

  • انتشار: ۴ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 178609

عبدالله سرحدی؛ والی طالبان در بامیان در جریان همایشی در ولسوالی ورس این ولایت گفت که حکومت این گروه، جامعه را «با قصاص و قطع عضو اصلاح می‌کند».

آقای سرحدی در همایشی که امروز سه‌شنبه، ۴ ثور در بازار بند کوسه ولسوالی ورس برگزار شد گفت که با اجرای احکام قصاص و قطع عضو خاطیان جامعه اصلاح می‌شوند. او گفت: «وقتی دست دزد قطع می‌شود، جامعه اصلاح می‌شود و با قصاص یک قاتل تمام جمعیت اصلاح می‌شود».

مناطق دوردست بامیان از جمله روستاهای ولسوالی ورس با مشکلات زیادی روبه‌رو است اما والی طالبان در سخنرانی خود درباره رسیدگی به این مشکلات چیزی نگفت.

از طرفی هم عبدالله سرحدی در این همایش، با وجود ممنوعیت آوازخوانی زنان به گروهی از دختران اجازه داد سرود بخوانند. این دختران دانش‌آموز در سرود خود خواستار حمایت از آموزش شدند.

طالبان آموزش دختران را در مقاطع بالاتر از صنف ششم ممنوع کرده و هر نوع سرود به ویژه توسط زنان را منع کرده و حضور زنان زنان در مراسم‌های عمومی هم منع کرده است.

این در حالی است که هبت‌الله آخند‌زاده؛ رهبر طالبان نیز ماه گذشته پس از نماز عید فطر بار دیگر بر اجرای حدود شرعی تاکید کرد و گفت که بدون هیچ قید و شرطی این حدود باید اجرا شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟