تاکید معاون رئیس‌الوزرای طالبان بر فیصله امور قضایی طبق احکام «شریعت»

  • انتشار: ۸ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 170358

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس الوزرای طالبان می‌گوید که فارغان دوره‌های تخصصی افتا و قضا باید الگویی از سیره نبوی باشند. وی از فارغان این دور خواسته است که مطابق احکام «شریعت اسلامی» در امور قضایی فیصله کنند.
عبدالسلام حنفی این گفته‌ها را در دومین مراسم فارغان دورۀ تخصص افتا و قضا که از طرف وزارت تحصیلات عالی طالبان در جامعه عبدالله ابن مسعود برگزار شده بود، بیان کرده است.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرای طالبان با نشر این خبر نگاشته است: معاون اداری ریاست الوزرا با قدردانی از رهبری و مسوولان وزارت تحصیلات عالی از برگزاری محفل فراغت دورۀ تخصص افتا و قضا قدردانی کرد وآن را برای ارتقای ظرفیت کادر قضایی مهم و ضروری خواند.
مولوی عبدالسلام حنفی خطاب به فارغان این دوره گفت: «شما بعد از یک دورۀ طولانی و پس از زحمات زیاد، این دوره را به اتمام رسانده و وارد مرحلۀ جدید شدید که مسلماً مسوولیت شما بیشتر و سنگین‌تر نیز می‌شود.
وی افزوده است: فارغان دوره‌های تخصص افتا و قضا باید علوم و فنون بیشتر آموخته، از کبر و غرور پرهیز نمایند و با الگو برداری از سیره نبوی (ص) و هدایت مقام عالی رهبری امارت اسلامی با مردم به صورت نیک و حسنه رفتار نمایند.»
حنفی همچنان گفته است: قضاوت و افتا یک امر خطیر و مسئولیت سنگین است و شما که در آینده مسئولیت قضایی را به عهده می‌گیرید باید به روش درست و صحیح به قضایا رسیدگی کرده و مطابق احکام شریعت اسلامی فیصله کنید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟