بیانیه مشترک ایران و پاکستان: وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است

  • انتشار: ۵ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 178684

به‌ دنبال سفر سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به پاکستان، دو کشور در یک بیانیه مشترک گفته‌اند که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است.

این بیانیه روز چهارشنبه، ۵ ثور، نشر شده و در آن آمده است که تهران و اسلام‌آباد بار دیگر به انکشاف افغانستان به عنوان یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدات تروریسم و قاچاق مواد مخدر تعهد کرده‌اند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد جبهه متحد علیه تروریسم تاکید کرده‌اند.

طبق بیانیه، سران دو کشور همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه تاکید و بر مشارکت مثبت مجامع منطقه‌ای موجود در این راستا تاکید کرده‌اند.

در بیانیه آمده است: «دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیش‌تر همه اقشار افغانستان در تصمیم‌گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.»

تهران و اسلام‌آباد روابط نزدیک با طالبان دارند، اما رژیم این گروه را تا کنون به رسمیت نشناخته‌اند.

کشورهای همسایه، منطقه و جهان همواره از موجودیت سازمان‌های تروریستی در افغانستان زیر حاکمیت طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.

گفتنی است که ابراهیم رییسی پس از سفر دو روزه به پاکستان و دیدار با مقام‌‎های ارشد این کشور، راهی سریلانکا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟