بریتانیا اولین گروه مهاجران غیر قانونی را به رواندا فرستاد

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179403

بریتانیا اعلام کرد: اولین گروه از مهاجران غیرقانونی را به صورت «داوطلبانه» به رواندا «فرستاده» است.

فرانس۲۴ نوشت: یک هفته پس از تصویب قانون بحث‌برانگیز که اجازه می‌دهد مهاجران غیرقانونی به رواندا -کشور شرق آفریقا- اخراج شوند، اولین گروه از مهاجران اخراج شدند. دولت انگلیس از این واقعه بعنوان سفر داوطلبانه یاد کرده است.

اعلام این اخراج تنها دو روز قبل از انتخابات محلی در انگلیس و ولز صورت می گیرد که انتظار می رود محافظه کاران حاکم شکست سختی از حزب کارگر متحمل شوند. دولت ریشی سوناک، نخست وزیر، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را در اولویت قرار داده است زیرا امیدوار است پیش از برگزاری انتخابات عمومی در اواخر سال جاری، جایگاه حزب خود را احیا کند.

قانون بحث‌برانگیز اخراج مهاجران به رواندا که مورد انتقاد سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است، به بریتانیا اجازه می‌دهد تا مهاجران غیرقانونی را به این کشور اخراج کند، جایی که در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست پناهندگی، آنها اجازه اقامت در آنجا را خواهند داشت. آنها اجازه بازگشت به بریتانیا را ندارند.

دولت سوناک قصد دارد اخراج ها را تا ماه جولای آغاز کند اما دولت انگلیس می‌گوید یک مرد مهاجر به صورت داوطلبانه این روند را روز سه شنبه کلید زده است. به گفته روزنامه تایمز به نقل از منابع دولتی، این مرد در ازای موافقت برای ترک بریتانیا، قرار است تا ۳۰۰۰ پوند (۳۷۵۰ دلار) دریافت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟