برگزاری نشست مشترک ناروی و طالبان در مورد تغییرات اقلیمی

  • انتشار: ۴ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 178588

اداره ملی حفاظت از محیط زیست تحت کنترل طالبان و کمیته ناروی برای افغانستان نشست سه روزه‌ای را در مورد تغییرات اقلیمی افغانستان در کابل برگزار کرده‌اند.

این نشست روز دوشنبه، ۳ ثور در مرکز اطلاعات و رسانه‌های طالبان برگزار شده و تا ۵ ثور ادامه دارد. این نشست با کنفرانس بین المللی آسیب‌ها و اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در افغانستان و از سرگیری پروژه‌های معلق در زمینه تغییرات اقلیمی در شهر اسلوی ناروی از طریق کنفرانس ویدیویی وصل است.

زین العابدین عابد؛ معین مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست طالبان در این نشست گفته‌است که عامل اصلی تغییرات اقلیمی انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

او افزوده که بیشتر این گازها ناشی از توسعه کارخان‌ ها و صنعت در کشورهای توسعه یافته به وجود می‌آید. به گفته او، اگرچه افغانستان نقش بسیار کمی در تغییرات اقلیمی دارد، اما صدمه فوق العاده‌ای در آب، زراعت، جنگل‌ها، انرژی، زمین‌های سبز، علفزارها، زندگی متنوع و سایر بخش ها دیده است.

او همچنین گفته که خشکسالی های پی در پی، سیلاب‌ها، کمبود آب و محصولات زراعتی مشکلات زیادی را برای مردم و جامعه ایجاد کرده و جان آن‌ها را با خطر مواجه کرده است.

در همین حال رییس کمیته ناروی برای افغانستان در مورد تغییرات اقلیمی و همکاری این کمیته افغانستان صحبت کرده و افزوده که کمیته ناروی می‌تواند صدای مردم افغانستان را در مورد تغییرات اقلیمی به جهان برساند.

در این نشست علاوه بر اداره ملی حفاظت از محیط زیست، وزارت دولت در مبارزه با حوادث طبیعی، وزارت آب و انرژی، زراعت، آبیاری و مالداری، بازسازی و انکشاف دهات، وزارت سرحدات و قبایل، شاروالی کابل و اداره آموزش های تخنیکی و مسلکی طالبان و نیز نمایندگان تعدادی از سازمان‌های بین المللی و سازمان های غیردولتی شرکت کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟