معرفی چند بازی گروهی که جمع دوستانه شما را بخوبی سرگرم میکند!

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 83051

زمانی که با تعدادی از دوستان و یا افراد خانواده دور هم جمع شده اید، بهتر است به جای استفاده از هر گونه وسایل و ابزار ارتباط مجازی، از یک بازی گروهی مناسب جمع استفاده کنید و سعی کنید بهترین استفاده را از لحظات دور همی ببرید.

این روزها که اینترنت و موبایل ها جایگزین صحبت های دوستانه و خانوادگی شده است، کمتر کسی پیدا می شود سرش را از گوشی بیرون بیاورد و در فضایی خارج از اینترنت چند ساعتی را بگذراند.

متاسفانه معضل استفاده نامناسب از تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی دامنگیر کوچک و بزرگ شده است و بیشتر وقت ما صرف چیزهایی می شود که در بیشتر مواقع، کمترین بهره را از آن نمی بریم.

بازی گروهی
بازی گروهی

شاید برداشتن یک قدم در جهت فرهنگ سازی روابط بتواند این روزهای ما را تبدیل به آن روزهای گرم و صمیمی کند. روزهایی که تعداد آن در گذشته خیلی بیشتر از حالاست. در این مقاله با مجله اینترنتی کافه نبات همراه باشید تا دقایقی در مورد یک دور همی بدون موبایل صحبت کنیم.

انواع بازی گروهی

یک بازی گروهی می تواند بهترین گزینه برای یک مهمانی خودمانی و دور همی دوستانه و یا خانوادگی باشد. اما این که شما کدام بازی را انتخاب کنید شاید کمی مشکل به نظر برسد.

بازی های گروهی متعددی وجود دارند که می توانند به شما در سپری کردن اوقات تان در یک مهمانی و یا دور همی کمک کند. در این نوشته بر آن شده ایم تا تعدای بازی گروهی که مناسب جمع ها و دورهمی های شما باشد معرفی کنیم.

پانتومیم

اجرای پانتومیم یکی از انواع بازی گروهی است که شما می توانید در جمع تان از آن استفاده کنید و لحظات شاد و مفرحی را برای گروه تان رقم بزنید.

پانتومیم به این صورت است که همه افراد حاضر در جمع، به چند گروه تقسیم می شوند و یک نفر از هر گروه به صورت نوبتی در جایگاه می ایستد و شروع به اجرای پانتومیم کلمه، یا جمله ای می کند که یکی از گروه مقابل انتخاب کرده است.

در این بازی گروهی اجرا کننده پانتومیم مدت زمان معینی فرصت دارد تا بتواند با اجرای خود، مفهوم مورد نظر را برساند. اگر نتوانست در زمان مشخص شده این کار را بکند یک امتیاز از دست می دهد.

آن کار را نکن

یکی از افراد حاضر در جمعی که قرار دارید را به عنوان راهنما مشخص کنید. راهنما می ایستد و از یک طرف شروع به حرکت می کند و اعضای گروه را به کاری دعوت می کند که آنها باید خلاف آن عمل کنند.

به عنوان مثال به یکی از اعضاء گروه می گوید دستت را روی سرت نگذار، او باید به سرعت دست را روی سر بگذارد، یا می گوید روی یک پایت حرکت کن، او باید روی هر دو پایش حرکت کند و به همین ترتیب هر جمله ای را که می شنود باید خلاف آن را انجام دهد.

هر کدام از شرکت کننده ها که بتواند تا آخر بدون این که ببازد، این بازی گروهی را ادامه دهد به عنوان برنده نهایی جمع اعلام می شود.

بازی گروهی اسم فامیل

اسم فامیل که یک بازی گروهی قدیمی و نوستالژیک است، مناسب جمع هایی است که خیلی به تحرک اعتقاد ندارند و هم می خواهند یک کار گروهی انجام دهند.

این بازی، نام آشنایی است که ممکن است هر کدام از شما حداقل یک بار آن را در جمع های خانوادگی و دوستانه اجرا کرده باشید.

این توضیح مختصر برای کسانی است که در مورد این بازی چیزی نمی دانند؛ برای هر کدام از شرکت کننده ها یک قلم و کاغذ آماده کنید و لیستی را با توجه به نظر جمع انتخاب کنید.

شما می توانید در این لیست اسم، فامیل، شهر، شغل و… را بیاورید و با استفاده از یکی از حروف الفبا کلمه ای مناسب را در ستون ها قرار دهید، اولین کسی که همه جاهای خالی را پر کرد حق دارد دیگران را متوقف کند.

خندیدن ممنوع

این بازی گروهی مهیج و مفرح را حتما امتحان کنید؛ به صورت دایره وار کنار هم بنشینید، هر شرکت کننده به
نوبت در حالی که مشغول نگاه کردن به چهره فردی کناری خود است باید بخندد و تلاش کند که او را نیز بخنداند، هر کسی که بخندد بازنده محسوب می شود و کسی که تا آخر بازی بتواند خنده خود را کنترل کند برنده است.

این بازی گروهی بسیار ساده اما بی نهایت جالب و مفرح است.

بازی گروهی طناب کشی

این بازی مناسب گروه هایی است که جمعیت نسبتا زیادی دارند. یک طناب بلند و مقاوم تهیه می کنید و به دو گروه مستقل تقسیم می شوید. باید گروه ها به گونه ای تقسیم شوند که همه شرکت کننده های دو گروه از لحاظ قدرت بدنی برابر باشند. یعنی در یک گروه از چهار نفر آدم لاغر و در گروه دیگر از چهار نفر آدم درشت استفاده نشود. باید هر دو گروه به یک نسبت قوی باشند.

هر سر طناب را در اختیار یکی از گروه ها قرار دهید، هر دو گروه شروع به کشیدن طناب می کنند. آن گروهی که زمین بخورد و یا زودتر طناب را رها کند بازنده محسوب می شود.

همچنین می توانید در بین هر دو گروه یک خط جدا کننده قرار دهید که اگر هر کدام از دو گروه وارد حریم تیم مقابل شود بازنده بازی خواهد بود.

داخل سبد چیست

یک سبد تهیه کنید و درون آن اشیاء مختلفی را قرار دهید. چشم شرکت کننده ها را به نوبت ببندید و از آنها بخواهید هر کدام از اشیائی را که از داخل سبد بر می دارد بگوید.

شرکت کننده با لمس شئی که در دست دارد باید حدس بزند آن چیزی را از داخل سبد برداشته است چه نام دارد. قبل از شروع بازی باید محتویات سبد را از دید شرکت کننده ها پنهان کنید.

نام آهنگ

در جمعی که قرار دارید  چند ثانیه از آهنگی را پخش کنید، هر کدام از شرکت کننده ها که بتواند نام آهنگ را حدس بزند برنده این بازی گروهی به حساب می آید.

آن چه که در یک بازی گروهی اهمیت دارد، زمانی است که دوستان و خانواده دور هم جمع می شوند و این ارتباط باعث نزدیکتر شدن هر چه بیشتر آنها به یکدیگر می شود.

خوب است که این فرهنگ را در جمع های خانوادگی و دوستانه قوت بخشیم.